آرشیو پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۴۲
ورزشی
۹

انتقادات معاون وزیر به این زودی فراموش شد؟!

یک میزبانی بین المللی دیگر برای فدراسیون بدهکار شطرنج

در حالی که بدهی های فدراسیون شطرنج ایران بابت میزبانی مسابقات زنان جهان پرداخت نشده، فدراسیون شطرنج ایران از یک مسابقه بین المللی دیگر میزبانی خواهد کرد.

فدراسیون شطرنج ایران به دلیل پرداخت نکردن جوایز مسابقات زنان جهان از سوی فدراسیون جهانی تعلیق شد و پس از اینکه برای پرداخت بدهی ها، از فدراسیون جهانی مهلت گرفت، به گفته رئیس فدراسیون از تعلیق خارج شد. اما حالا در حالی که تعهدات مسابقات قبلی باقی مانده و مشکلات بدهی آن گریبان فدراسیون شطرنج را گرفته، یک مسابقه بین المللی دیگر به میزبانی ایران برگزار خواهد شد و ایران میزبان مسابقات غرب آسیا خواهد بود.

مهرداد پهلوان زاده، رئیس فدراسیون شطرنج، درباره میزبانی ایران در رقابت های غرب آسیا گفت: میزبانی این رقابت ها بار مسئولیت ما را سنگین تر می کند؛ باید موفق شویم که هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان مقام اول را کسب کنیم. ان شاءالله تحولات سیاسی که طی یکی، دو روز اتفاق افتاده، اثر نامطلوبی روی میزبانی و مسابقات نگذارد. این مسابقات فیلتر راهیابی به مسابقات قهرمانی جهان است. کشورهایی مانند سوریه، لبنان، اردن، عربستان سعودی، فلسطین، عمان، قطر، عراق، کویت، بحرین و امارات متحده عربی عضو منطقه غرب آسیا هستند که قطر ریاست منطقه را بر عهده دارد.

پهلوان زاده، در خصوص بدهی فدراسیون شطرنج ایران و مهلت زمانی پرداخت آن نیز اظهار کرد: مهندس کامبوزیا با جلساتی که در وزارت ورزش برگزار کرد و مکاتباتی که با فدراسیون جهانی داشت، موفق شد برای بدهی فدراسیون ایران مهلت بگیرد. تا آخر جولای بدهی باید در 3 قسمت پرداخت شود. امیدوارم که به تعهدات عمل کرده و پرداخت ها به موقع انجام شود تا با مشکل مواجه نشویم.

انتقادات داورزنی فراموش شد؟!

همین چند روز قبل و در رابطه با موضوع میزبانی ایران، محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش انتقادات تندی را علیه مدیریت فدراسیون شطرنج مطرح کرد و یادآور شد: «فدراسیون ها با وزارت ورزش و جوانان تفاهم نامه مالی دارد و روسای فدراسیون ها ملزم به اجرای آن هستند. فدراسیون ها نباید خارج از آن تعهدی برای دولت ایجاد کنند؛ اما متاسفانه بی تجربگی، بی تدبیری و سوءمدیریت فدراسیون شطرنج در پذیرش میزبانی و تعیین حامیان مالی مناسب برای تامین منابع بدهی 450 هزار دلاری به فدراسیون جهانی شطرنج، هزینه زیادی را برای ورزش کشور ایجاد کرده است.»

حالا با این صحبت ها معلوم نیست که چگونه فدراسیون شطرنج عهده دار یک میزبانی دیگر شده است؟!