آرشیو شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۴۳
اقتصادی
۴

حسام عقبایی: 33 درصد مردم ایران مستاجرند

کارشناس بازار مسکن گفت: 33 درصد مردم ایران مستاجر هستند.

حسام عقبایی با بیان اینکه فصل اصلی نقل و انتقالات از ابتدای خرداد ماه شروع می شود، افزود: امسال فصل نقل و انتقالات با ماه مبارک رمضان تلاقی پیدا کرده و طبق معمول در این ماه کمتر جابجایی صورت می گیرد.

وی همچنین اظهار داشت: با این وجود حجم جابجایی ها در حوزه اجاره آمار بالایی داشته و از نظر قیمت نیز یک ثبات نسبی بر این بازار حاکم است.این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه قیمت مسکن اصلی ترین شاخص تعیین قیمت اجاره بها است، گفت: علاوه بر این عواملی مانند سودبانکی، نرخ تورم، نبود توازن بین عرضه و تقاضا و رویکرد اجاره داری در رشد قیمت اجاره بها بی تاثیر نیست.

وی در ادامه رشد اجاره بها در شهرهای بزرگ را طی سال جاری 7 تا 10 درصد پیش بینی کرد و افزود: ظرفیت افزایش اجاره بها در شهرهای کوچک وجود ندارد.

عقبایی در بخش دیگری از سخنان خود با عنوان اینکه از دهه 60 به این طرف تعداد مستاجران در کشور همواره روند افزایشی داشته است، اظهار داشت: هم اکنون در ایران 67 درصد مردم مالک و 33 درصد مستاجر هستند.وی همچنین از رشد تعداد مستاجر در حوزه اجاره نشینی طی سالیان اخیر در مملکت خبر داد و افزود: متاسفانه توازن بین عرضه و تقاضا در حوزه مسکن وجود ندارد.