آرشیو یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۳۸۲۷
هنر و ادبیات
۱۲

خبرکوتاه

جدیدترین کارگاه نمایشنامه نویسی نغمه ثمینی برگزار می شود

نغمه ثمینی یک کارگاه نمایشنامه نویسی با همکاری موسسه «پرسش» برگزار می کند. در این کارگاه دانشجویان در چهار جلسه با بنیان ها و اصول نظری و تکنیکی نمایشنامه نویسی آشنا خواهند شد و مدرس مولفه های مورد نظر در راستای نگارش نمایشنامه ای استاندارد را به آنها آموزش خواهد داد. سپس در چهار جلسه دوم که به صورت غیر حضوری خواهد بود متن های نوشته شده مخاطبین توسط مدرس مورد ارزیابی واقع شده و مشکلات احتمالی و نظرات او توسط مخاطبان در روند کار اعمال خواهد شد.

در نهایت در دوره سوم دانشجویان اقدام به ارایه کارهای خود در کلاس خواهند کرد و نمایشنامه های به نگارش در آمده درطول دوره ارزیابی نهایی می شود. علاقه مندان برای شرکت در این دوره باید تا تاریخ 25 خردادماه 1396 رزومه کاری خود را برای بررسی به آدرس ایمیل موسسه «پرسش» (porsesh.institute@gmail.com) ارسال کنند.

شهرزاد 2 نیامده حاشیه ساز شد

پخش فصل دوم سریال «شهرزاد» که کمتر از دو هفته دیگر در شبکه نمایش خانگی آغاز می شود، با حاشیه هایی روبه رو شده است. یکی از سوالاتی که در هفته های گذشته مطرح شده این است که نخستین قسمت از فصل جدید «شهرزاد» در کدام سایت عرضه می شود؟ طبق گفته محمد امامی، تهیه کننده «شهرزاد»، این سریال قرار است از طریق سایت نت فلیکس و سایت لوتوس پلی پخش شود اما رییس انجمن صنفی VOD و IPTV این کار را قانونی نمی داند.

محمد صراف، رییس انجمن صنفی VOD و IPTV درباره خبر منتشرشده پخش سریال «شهرزاد» از سایت نت فلیکس گفته است: «خبر عرضه سریال شهرزاد در نت فلیکس تایید نشده است. ضمن اینکه نت فلیکس در ایران فیلتر است.» محمد صراف همچنین درباره مجوز نداشتن سایت لوتوس پلی توضیحاتی داد: «نکته دیگر، سایت لوتوس پلی است که این سایت مجوز قانونی VOD یا IPTV از سازمان صداوسیما و موسسه رسانه های تصویری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد. بنابراین اگر سریال شهرزاد از این سایت یا هر سایتی غیر از سامانه های دارای مجوز VOD و IPTV منتشر شود، غیرقانونی است و طی مذاکراتی که با نهادهای ذی ربط داشته ایم اقدامات قانونی لازم پیش بینی شده است.»