آرشیو دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۵
ورزش
۱۸

یک رکورد بی نظیر برای تیم ملی

ممنون آقای کی روش!

شنبه شب و در مرحله انتخابی جام جهانی روسیه در قاره اروپا بود که تیم ملی انگلیس به مصاف تیم ملی اسکاتلند رفت.این اتفاق در حالی افتاد که تا پیش از این بازی تیم های انگلیس و ایران دو تیمی بودند که هیچ گلی دریافت نکرده بودند و به حریفان خود اجازه هیچ قدرت نمایی نداده بودند، اما شاگردان «ساوت گیت» از اسکاتلند دو گل خوردند تا این رکورد فقط برای یک تیم باقی بماند؛ ایران.

شاگردان کارلوس کی روش تنها تیم حاضر در مرحله انتخابی جام جهانی هستند که تا اینجای کار هیچ گلی دریافت نکرده اند. در رقابت های دور نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، ایران هفت دیدار انجام داده که تاکنون تیم های آسیایی از زدن گل به آن عاجز بوده اند.

شش بار علیرضا بیرانوند و یک بار سوشا مکانی در این دیدارها برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفته اند. تیم ملی فوتبال ایران امروز باید در ورزشگاه آزادی هشتمین دیدار خود را در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه برابر ازبکستان برگزار کند. در صورتی که ملی پوشان ایران در این بازی هم دروازه خود را بسته نگه دارند و در دو بازی بعدی برابر کره جنوبی و سوریه نیز گلی دریافت نکنند، یک رکورد فوق العاده در تاریخ رقابت های انتخابی جام جهانی ثبت خواهد شد.