آرشیو دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۵
جامعه
۱۷

دانش آموزان در انتخاب «رشته ای خاص» اجباری ندارند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که امسال هدایت تحصیلی دانش آموزان توصیه ای خواهد بود نه الزامی، گفت: هیچ اجباری در انتخاب رشته ای خاص توسط دانش آموزان وجود ندارد.

مهدی فیض با بیان این که این طور نیست دانش آموز مکلف باشد به یکی از گزینه ها و رشته ها برود، ادامه داد: تفاوت دوم هدایت تحصیلی امسال این است که حدنصاب رشته ها را بالا بردیم؛ برای نمونه برای ورود به رشته علوم تجربی میانگین نمره سه ساله درس علوم دانش آموز در متوسطه اول باید 14 باشد و زیر این میزان نمره حق ورود به این رشته را ندارد و در رشته ریاضی نیز میانگین نمره درس ریاضی باید 14 باشد.

فیض با اشاره به این که براساس اولویت بندی رشته ها دانش آموزان به گروه هایی برای انجام ثبت نام تقسیم می شوند، افزود: گروه «الف» یک هفته مهلت ثبت نام دارد و پس از پایان این مهلت، دانش آموزان گروه «ب» ثبت نام می کنند و به همین صورت و براساس اولویت ها، دانش آموزان گروه «ج» یک هفته فرصت ثبت نام دارند. وی با تاکید بر این که هیچ اجباری در رفتن دانش آموزان به رشته تحصیلی خاصی وجود ندارد، بیان کرد: ممکن است برخی رشته ها به دلیل به حدنصاب نرسیدن، از هدایت تحصیلی حذف شود.