آرشیو سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۴۶
صفحه آخر
۱۲

گاردین: ترامپ از ترس اعتراض های گسترده مردم انگلیس سفرش به لندن را لغو کرد

یک روزنامه انگلیسی فاش کرده که دونالد ترامپ در تماسی با نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که تا وقتی افکار عمومی انگلیس از سفر وی به این کشور حمایت نکند به لندن سفر نخواهد کرد.

روزنامه گاردین چاپ انگلیس اعلام کرد که دونالد ترامپ از سفر به انگلیس منصرف شده و علت آن را در تماس تلفنی که با ترزا می نخست وزیر انگلیس داشته، «عدم استقبال افکار عمومی انگلیس» از سفر وی عنوان کرده است. رئیس جمهور آمریکا همچنین تاکید کرده تا زمانی که اعتراضات مردم انگلیس علیه سفر وی ادامه داشته باشد، تمایلی به انجام این سفر ندارد.

به گفته مشاور دفتر نخست وزیر انگلیس این تماس تلفنی در روزهای اخیر صورت گرفته و احتمالا سفر ترامپ به انگلستان به تعویق می افتد. با این حال دفتر ترزا می نخست وزیر انگلیس بعد از انتشار این گزارش ها مدعی شد هیچ تغییری در برنامه سفر ترامپ به لندن ایجاد نشده است. حساسیت به سفر ترامپ پس از حادثه تروریستی لندن به اوج خود رسید، داستان از جایی شروع شد که ترامپ جمله ای به دروغ به «خان» شهردار انگلیس نسبت داد. ترامپ در پیام توییتری از صادق خان به دلیل نوع واکنش به حملات لندن انتقاد کرد و پیام شهردار لندن را به اشتباه نقل قول کرد، گویی که وی به مردم لندن گفته است نیازی به نگرانی نیست. دفتر صادق خان به اشتباه ترامپ اشاره کرد اما ترامپ در پاسخ، شهردار لندن را متهم کرد که به صورت «رقت بار» بهانه می آورد. واکنش سفیر ترامپ در لندن به دعوای این دو هم قابل توجه بود. «لوئیس لونکس» سفیر موقت آمریکا در انگلیس هفته گذشته ضمن تحسین و تمجید از صادق خان، از رئیس جمهور کشورش انتقاد کرده و به نوعی طرفداری شهردار لندن را کرده بود.