آرشیو سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۶
ایران
۱۵

سودجویی هزار میلیارد تومانی از مرزنشینان کردستانی

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان عنوان کرد: هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی دراستان مربوط به کارت های بازرگانی مرزنشینان است که مورد سوءاستفاده عده ای سودجو قرار گرفته است.

به گزارش مهر، علیرضا الوندی ادامه داد: در طول سال های گذشته برای کمک به معیشت مردم مرزنشین کارت های پیله وری برای آنها صادر شد که با استفاده از آن مردم این مناطق می توانستند در طول سال 700هزاردلار کالا را وارد کشور کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه افرادی سودجو از ناآگاهی و سادگی مردم مرزنشین سوءاستفاده کردند و کارت های پیله وری را به کارت های بازرگانی تبدیل کرده و با مبلغ کمی کارت ها را از مرزنشینان خریداری و خود اقدام به واردات کالاهایی که نمونه داخلی آنها نیز وجود داشت، کردند.

الوندی اعلام کرد: مثلا فرد بوشهری با سوءاستفاده از مردم مرزنشین استان و خرید 30 کارت بازرگانی از آنها به مبالغ سه و پنج میلیون تومان اقدام به واردات کالا می کرد و اکنون 124 میلیارد تومان برای صاحبان اصلی این کارت ها مالیات صادر شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان سوءاستفاده از کارت های بازرگانی را یکی از مصادیق فرارمالیاتی ذکر کرد و گفت: هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی استان مربوط به کارت های بازرگانی که در اختیار مرزنشینان قرار گرفته، است که متاسفانه عده ای سودجو با سوءاستفاده از این موقعیت و خریداری این کارت ها اقدام به واردات کالا و عدم پرداخت مالیات کردند.

الوندی افزود: در صدور کارت های بازرگانی اشتباهات فراوانی انجام شد از جمله این که متاسفانه این کارت ها به افرادی تعلق گرفت که هیچ تجربه کار تجارت نداشتند لذا اشخاصی سودجو با استفاده از این موقعیت با مبالغ اندکی این کارت ها را از مرزنشینان خریداری کردند.