آرشیو پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۸
جهان
۶

سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی: جنگ افروزی عربستان سعودی علت بحران انسانی در یمن است

درحالی که انعقاد قرارداد تسلیحاتی 109 میلیارد دلاری میان عربستان و آمریکا واکنش های زیادی را در محافل داخلی آمریکا برانگیخته، رند پال سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی در صفحه شخصی خود در توییتر با مسئول دانستن عربستان سعودی در قبال جنایات علیه شهروندان یمنی، تاکید کرد: فروش سلاح به ریاض باید متوقف شود.

به گزارش ایرنا، رند پال که از منتقدان اصلی قرارداد تسلیحاتی اخیر آمریکا و عربستان است، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: جنگ افروزی عربستان سعودی، علت بحران انسانی در یمن است.

وی افزود: عربستان از (جریان) افراطی گری در سراسر جهان، حمایت مالی کرده و بارها حقوق بشر را نقض کرده است.

در همین خصوص، سناتورهای آمریکایی طرحی را که به منظور جلوگیری از فروش 109 میلیارد دلار سلاح و تجهیزات پیشرفته به عربستان به صحن سنای این کشور آمده بود، با 53 رای مخالف در مقابل 47 رای موافق رد کردند.

در خبری دیگر مربوط به یمن، المسیره به نقل از یک منبع آگاه در نیروی دریایی ارتش یمن اعلام کرد با سلاحی پیشرفته یکی از کشتی های ائتلاف عربی به رهبری عربستان را در سواحل المخا واقع در جنوب غرب تعز هدف قرار داده اند. کشتی هدف قرار گرفته شده دهمین کشتی و ناوی است که ارتش و کمیته های مردمی آن را هدف قرار می دهند؛ علاوه بر این بیش از ده قایق جنگی نیز تاکنون هدف قرار گرفته اند.