آرشیو پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۸
ایران
۱۵

بهره برداری از مجهزترین آمبولانس دریایی کشور در قشم

مجهزترین آمبولانس دریایی کشور که با مشارکت خیرین در حال ساخت است، در هفته دولت در قشم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

حمیدرضا بهزادی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم با اعلام این خبر به ایسنا گفت: امکان ارائه خدمات به چند بیمار و مصدوم به طور همزمان، سرعت بالای شناور و قابلیت مانور آن در شرایط جوی نامساعد تا گرید 4 از جمله خصوصیات این آمبولانس است.

وی همچنین از دو موتور بنزینی 350 یاماها و قابلیت بیرون آمدن این شناور از زیر آب بر اثر امواج بالا و ادامه حرکت در مسیر پیش بینی شده به عنوان دیگر امتیازات آمبولانس دریایی قشم نام برد.

بهزادی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب به عموم شهروندان قشمی، اظهار کرد: هم اکنون یک دستگاه آمبولانس دریایی کوچک با امکان ارائه خدمات به دو بیمار به طور همزمان در این مرکز فعالیت می کند که به طور متوسط 30 بیمار هرماه با این آمبولانس دریایی از قشم به بندرعباس برای درمان اعزام می شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم تصریح کرد: ساخت شناور آمبولانس دریایی مذکور از شش ماه پیش با امضای تفاهم نامه منعقدشده مابین شبکه بهداشت و یک شرکت خصوصی، با هزینه بیش از 700 هزار دلار، حدود (سه میلیارد تومان) آغازشده است که تمامی هزینه ساخت آن توسط خیرین شهرستان قشم، تقبل شده است.

بهزادی با اشاره به این که این شناور آمبولانس در شهریور سال جاری و همزمان با هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، یادآور شد: تجهیزات پیشرفته پزشکی باکیفیت این آمبولانس دریایی ازجمله دی سی شوک قلبی، مانیتورینگ قلبی، ونتیلاتور، پالس اکسی متر، ساکشن، کیف احیا، لانگ بکبورد، اسکوپ، کپسول اکسیژن، تخت بیمار و سایر داروها و امکانات موردنیاز اورژانسی همراه کادر درمانی و ناوبری توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم تامین خواهد شد.