آرشیو پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۸
ورزش ایران
۱۰

تمرین جوانان تیرانداز با مشکلات ادامه دارد

تفنگ های بی فشنگ

فشنگ و ساچمه؛ مشکلی که همیشه تیراندازان ایران با کمبود آن روبه رو هستند. همین موضوع سبب شد حتی برای حضور در المپیک ریو، ورزشکاران ایرانی تمرینات خود را در کشورهای دیگر مانند آلمان برگزار کنند.

تیراندازی یکی از رشته های مدال آور در بازی های آسیایی و المپیک است، اما مشکل نبودن امکانات هنوز در این ورزش برطرف نشده است. تیراندازان اسفند گذشته در مسابقات جهانی هند شرکت کردند که در همان زمان فدراسیون مقداری فشنگ وارد کشور کرد، اما هنوز بعد از گذشت چهار ماه این فشنگ ها از گمرک ترخیص نشده است.

در روزهای اخیر و بعد از بازگشت ملی پوشان از آلمان باز هم مقداری فشنگ وارد شد که این فشنگ ها نیز در گمرک مانده و ملی پوشان را با مشکل جدی روبه رو کرده است. تیم جوانان ایران درحالی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان آماده می کند که فشنگ برای تمرین ندارد.

ابراهیم اینانلو، سرمربی تیم تفنگ می گوید: در مسابقات جهانی آذربایجان رکوردها کمتر از چیزی بود که ورزشکاران می زدند، اما باید این نکته را در نظر بگیریم که قبلا ساچمه های خوبی داشتیم و الان ساچمه کم داریم. یک هفته به مسابقات جوانان جهان باقی مانده، اما فشنگ ها در گمرک گیر کرده است. ما در مسابقات مونیخ در رده سنی جوانان نتایج خوبی گرفتیم و حتی پسران رکوردهای خود را شکستند. بعد از این مسابقات مقداری فشنگ آوردیم، اما با وجود تلاش سرپرست فدراسیون نتوانستیم فشنگ ها را از گمرک خارج کنیم. فشنگ هایی که بعد از مسابقات جهانی هند هم به ایران آوردیم، همچنان در گمرک مانده به همین دلیل با مشکل جدی روبه رو هستیم.

او حتی برای تمرین تیراندازان دست به عصاست و ادامه می دهد: مجبوریم صرفه جویی کنیم. تمرینات معمولی ما به خاطر نیامدن فشنگ ها تحت الشعاع قرار گرفته است و ما فقط با فشنگ های معدودی تمرین می کنیم. فشنگ مانند توپ فوتبال نیست که بتوانیم در کشور تهیه کنیم. امیدوارم این اتفاق روی نتایج تیراندازان در مسابقات جهانی تاثیر نگذارد.