آرشیو شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۱
حوادث
۱۷

استخدام دو تبهکار برای ربودن برادر

گروه حوادث / کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان، مردی را که به خاطر اختلافات مالی با برادرش، یک ماه در اسارت آدم ربایان بود نجات دادند.

سردار حسین رحیمی- فرمانده انتظامی استان- گفت: کارآگاهان پلیس، روز 23 اردیبهشت امسال از طریق پلیس 110 باخبر شدند یکی از کارمندان ادارات دولتی زاهدان، پس از دریافت مرخصی روزانه به طور مرموزی ناپدید شده است.

یک روز پس از ناپدید شدنش، فرد ناشناسی با خانواده وی تماس گرفته و برای آزادی اش 100 میلیون تومان خواسته بود.

کارآگاهان پلیس که از طریق خانواده گروگان، در جریان آدم ربایی قرار گرفته بودند در تحقیقات تخصصی و فنی، رد پای آدم ربایان را در کشور افغانستان شناسایی کردند.

تجسس های گسترده دراین باره ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان ردپایی از گروگانگیران تحت تعقیب را در زاهدان به دست آورده و روز پنجشنبه در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند. متهم نیز در بازجویی به اجرای نقشه آدم ربایی با همکاری یکی از اتباع کشور افغانستان اعتراف کرد و گفت: «ما از سوی برادرگروگان استخدام شده بودیم. چراکه دو برادر اختلاف های مالی داشتند.»

ماموران در ادامه، محل نگهداری فرد ربوده شده را در زاهدان شناسایی و او را آزاد کردند. آدم ربای دیگری که تبعه کشور افغانستان بود نیز دستگیر شد و تحقیقات برای رفع سایرابهام های موجود در پرونده ادامه دارد.