آرشیو شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۱
حوادث
۱۸

حوادث جهان

زهره صفاری
دو زندانی خطرناک فراری در دام پلیس

دو زندانی خطرناک که پس ازخلع سلاح وکشتن ماموران، از اتوبوس زندان گریخته بودند، با ردیابی های گسترده پلیس آمریکا دستگیر شدند.

«دانیل راسل رو»، 43 ساله و «ریکی رابوس»، 24 ساله که به اتهام سرقت های مسلحانه به حبس ابد محکوم شده بودند روزسه شنبه، هنگام انتقال ازدادگاه به زندان، دونگهبان را خلع سلاح کرده و پس ازکشتن آنها در یک جاده جنگلی در 75 کیلومتری «آتلانتا» گریختند. اما ماموران پلیس پس از چند شبانه روز عملیات گسترده، آنها را در ایالت تنسی به دام انداختند.

انفجار مرگبار کنار مهدکودک

انفجارمهیب در نزدیکی یک مهد کودک در استان «جیانگ سو» واقع در شرق چین دست کم هفت کشته و 66 مصدوم برجا گذاشت.

به گزارش رسانه های چین، این حادثه هولناک عصرپنجشنبه به وقت محلی، زمانی رخ داد که کودکان و خردسالان در حال ترک مهد کودک بودند. 5 نفر بلافاصله پس از انفجار و 2 نفر دیگر پس از انتقال به بیمارستان جان باختند.این درحالی است که به گفته امدادگران، احتمال افزایش شمارقربانیان وجود دارد.

هنوز علت این حادثه اعلام نشده اما تلویزیون مرکزی چین به نقل از شاهدان عینی گفته است که حادثه مرگبار بر اثر انفجار سیلندر گازی که دستفروشان خیابانی از آن استفاده می کردند، رخ داده است.تصاویری هم که تلویزیون مرکزی چین پخش کرده نشان می دهد همه کشته شدگان و مجروحان در مسیری که این حادثه رخ داده در حال تردد بوده اند. شدت این حادثه به قدری زیاد بود که عده ای از مردم بر اثر موج انفجار به اطراف پرتاب شدند.

حادثه هولناک رانندگی در «منهتن»

تغییر مسیر ناگهانی یک خودرو در خیابان «منهتن» نیویورک، 10 نفر از عابران را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش رسانه های امریکا، سخنگوی اداره پلیس نیویورک درباره این حادثه که روز پنجشنبه رخ داد، اعلام کرد: این خودرو درحال حرکت بود که ناگهان از مسیر اصلی خارج و وارد پیاده رو شد و با رهگذران تصادف کرد اما هنوز علت اصلی بروز سانحه روشن نیست و تحقیق دراین باره ادامه دارد.