آرشیو شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۱
جهان
۲۰
خاورمیانه

سفیر بحرین در لندن: قطر عامل انفجارهای تروریستی منچستر است

در ادامه تشدید تنش های سیاسی میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، سفیر بحرین در لندن، قطر را به حمایت از گروه های تروریستی در لیبی، متهم کرده و این کشور را عامل اصلی انفجارهای اخیر تروریستی در منچستر دانست.

به گزارش ایسنا، «فوآد بن محمد آل خلیفه»، سفیر بحرین در لندن در مصاحبه ای با روزنامه دیلی تلگراف اعلام کرد، حمایت قطر از گروه های تروریستی وابسته به القاعده در لیبی و سوریه موجب بدتر شدن شرایط دو کشور و ناآرامی بزرگی شده است که در نتیجه آن بحران آوارگان تشدید شده است. این در حالی است که گزارش هایی از ارتباط میان «سلمان عبیدی»، عامل انفجارهای اخیر منچستر با گروه های تروریستی مورد حمایت قطر در لیبی منتشر شده است.

سفیر بحرین تاکید کرد قطر با حمایتش از تروریست هایی همچون «سرایا الاشتر» که عامل ترورها علیه مقامات امنیتی بحرین است ثبات کشور ما را برهم می زند. بر این اساس تمامی اقداماتی که بحرین به همراه عربستان، امارات، مصر و دیگر کشورها درخصوص قطع روابط دیپلماتیک خود با دوحه اتخاذ کردند، هشداری جدی برای قطر به شمار می آید. در همین حال «عبدالله بن زاید»، وزیر امور خارجه امارات در دیدار با «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه امریکا، گفت قطر باید اقداماتی جدی در راستای توقف حمایت های مالی از تروریسم، دخالت در امور داخلی کشورهای همسایه اش و نیز استفاده از تریبون های رسانه ای برای تحریک مردم و دعوت به افراط گرایی در پیش گیرد.