آرشیو شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۱
اجتماعی
۷

وزیر بهداشت: یک چهارم تخت های بیمارستانی موجود در دولت یازدهم راه اندازی شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت تدبیر و امید یک چهارم تخت های بیمارستانی در طول تاریخ ایران ایجاد شده و اکنون حدود 24 هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم.

به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسین(ع) در محمد شهر کرج که عصر پنجشنبه برگزار شد، گفت: در دولت تدبیر و امید طرح های بسیار ارزشمندی در البرز اجرایی شده است. اکنون سرانه تخت های بیمارستانی البرز از عدد 4 دهم تخت به 1.6 تخت ارتقا پیدا کرده و این امر در دوران دولت یازدهم صورت گرفته است.

وی افزود: در این استان شهرداران همکاری خوبی با دولت دارند، ولی در برخی شهرها چنین تعامل سازنده ای مشاهده نمی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مردم در استان البرز از برخی امکانات زیرساختی محروم هستند چراکه برخی از مردم در سایر استان ها که در زادگاه خود بوده نتوانستند زندگی خود را اداره کنند و به حاشیه نشینی در البرز روی آورده و نیازمند امکانات هستند.

وی گفت: حدود 80 درصد واجدین شرایط در البرز پای صندوق های رای حاضر شدند و 67 درصد این جمعیت به دکتر روحانی رای دادند که این اقدام آنها نشان از اعتماد دوباره مردم به دولت دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی البرز پیشرفت های بسیار خوبی داشته و بزودی جزو بهترین دانشگاه های کشور و بین الملل قرار خواهد گرفت.

قاضی زاده هاشمی گفت: امید است کمتر از 2 سال آینده 3 بیمارستانی که وعده داده شده در البرز به مرحله اجرا برسد و در عین حال زمینه حضور بخش خصوصی نیز فراهم شود.

وی افزود: در البرز همراهی با بخش خصوصی بیشتر از سایر استان ها است و 5 هزار تخت برای 5 سال آینده باید در البرز مورد بهره برداری قرار گیرد که باید از تعامل بخش خصوصی و خیرین نیز برای تحقق این امر استفاده شود.

وزیر بهداشت بیان کرد: سازمان انرژی اتمی اقدامی را آغاز کرده که اگر این طرح اجرایی شود البرز در درمان بیماری سرطان های پیشرفته در کشور بی نظیر خواهد بود.