آرشیو شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۱
اقتصادی
۶

خبر کوتاه

افزایش 18 درصدی تولید نفت

آمارهای جدید موسسه بی پی از میزان تولید انرژی جهان نشان می دهد تولید نفت ایران در سال 2016 که میعانات را هم شامل می شود با 18 درصد افزایش به 4.6میلیون بشکه در روز رسیده است. به گزارش پایگاه خبری مید، تولید نفت ایران در سال 2016 که میعانات را هم شامل می شود با 18 درصد افزایش به 4.6 میلیون بشکه در روز رسیده، در حالی که تولید نفت عراق با 10 درصد رشد نسبت به سال 2015 به 4.4 میلیون بشکه در روز رسیده است.

آبرسانی کشتیرانی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان

معاون اداری و منابع انسانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از کلنگ زنی طرح ساخت شبکه آبرسانی به برخی روستاهای محروم جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد. به گزارش تسنیم، علیرضا تقوی در مراسم کلنگ زنی ساخت شبکه آبرسانی به روستای محروم کشاری شهرستان سرباز اظهار کرد: با اعتباری بالغ بر 300میلیون تومان، 1500نفر از اهالی این روستا در مدت دوماه به شبکه آبرسانی وتصفیه آب مجهز می شوند.

تغییرات در روابط تجاری ایران و هند متاثر از برجام و طبیعی است

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران می گوید، تغییرات پیش آمده در روابط تجاری ایران و هند متاثر از برجام و طبیعی است و به هیچ عنوان تنش تلقی نمی شود. «محسن بهرامی ارض اقدس» در گفت و گو با ایرنا، گفت: برخی رسانه های غربی مذاکره ایران و هند بر سر توسعه میدان گازی فرزاد بی و اینکه ایران با روسیه هم درباره توسعه این میدان مذاکره کرده است را تنش در روابط تجاری ایران و هند ارزیابی کرده اند، درصورتی که جمهوری اسلامی ایران برای توسعه یک میدان معطل نمی ماند و با شرکت های متعدد وارد مذاکره می شود.