آرشیو شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۱
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

تکذیب هرگونه واردات خرما از رژیم اشغالگر قدس

مدیرکل دفتر مقررات صادرات واردات سازمان توسعه و تجارت ایران، واردات هرگونه خرما از مبدا رژیم اشغالگر قدس را به مقصد ایران تکذیب کرد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی توسعه تجارت ایران (شاتا)، «علی علی آبادی» گفت: هیچگونه ثبت سفارش خرما از رژیم صهیونیستی انجام نشده و تمام ثبت سفارش میوه ها از جمله خرما نیازمند گواهی وزارت بهداشت است.

ورشکستگی بانک پارسیان صحت ندارد

بازنشر تصاویر مربوط به تجمع سپرده گذاران تعاونی منحل شده ثامن الحجج در فصای مجازی دستمایه انتشار شایعه ورشکستگی بانک پارسیان شده است، اما به گزارش خبرنگار ایرنا، پیگیری ها نشان می دهد ورشکستگی این بانک صحت ندارد و حتی مجوز تاسیس 150 شعبه جدید توسط این بانک اخذ شده است.عباس کمریی مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی پیشتر گفته بود: اعلام این موضوع نادرست باعث ایجاد نگرانی هایی میان مردم می شود که خسارت های ناشی از آن، جبران ناپذیر است.

کاهش قیمت مرغ و گوشت

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد که طی روزهای اخیر قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ کاهش نسبی داشته است. علیرضا ولی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در میدان بهمن 5800 تومان، در استان تهران به صورت میانگین کیلویی 7200 تومان و در کشور به صورت متوسط کیلویی 7000 تومان است.