آرشیو شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۹
جهان
۶

3 استان عربستان تحت حملات یمنی ها

یگان های توپخانه ای و موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع سعودی ها را در نجران، جیزان و عسیر هدف قرار دادند. هم زمان با ادامه جنگ در یمن شورای امنیت سازمان ملل با برگزاری نشست جدیدی اعلام کرد تنها راه حل بحران یمن راه حل سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، روز گذشته منابع یمنی اعلام کردند: ارتش و کمیته های مردمی یمن با موشک گراد مواضع نظامیان سعودی را در الخضراء و جیزان هدف قرار دادند که بر اثر این حملات شماری از آنها کشته و زخمی شدند. به گفته این منابع در حمله یمنی ها به انبارهای سلاح و خطوط امدادرسانی سعودی ها در ملحمه در جیزان نیز شماری کشته و زخمی شدند. یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد: ارتش و کمیته های مردمی انبار سلاح و جاده امدادرسانی در الملحمه در جیزان را هدف قرار داد که طی آن حریق گسترده ای ایجاد شد. در الهنجر در منطقه عسیر نیز یک خودرو متعلق به نظامیان سعودی هدف قرار گرفت و یکی از نظامیان سعودی از سوی تک تیراندازان یمنی در این منطقه هدف قرار گرفت. توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز مواضع نظامیان سعودی را در الخشل و ملحمه در جیزان هدف قرار داد.

هفته گذشته انصارالله تائید کرد که کمیته های مردمی یک کشتی جنگی ائتلاف تحت فرماندهی عربستان علیه یمن را در سواحل این کشور هدف قرار دادند.

از سوی دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشستی اعلام کرد بحران یمن هیچ راه حلی به جز روند سیاسی با مشارکت همه طرف ها ندارد. این شورا همچنین از همه کشورها خواست به قطعنامه این شورا مبنی بر ممنوعیت واردات سلاح به یمن پایبند باشند. این شورا بدون محکوم کردن حملات عربستان به غیرنظامیان در یمن، از نیروهای انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق این کشور خواست که حملات خود علیه عربستان را متوقف کنند.