آرشیو یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۰۷۲
استان ها
۱۸

کوتاه

صدور محموله 144 تنی میوه و تره بار از بندر شهید باهنر به قطر

دنیای اقتصاد – بندرعباس: مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از صادرات محموله کانتینری حامل 144تن میوه و صیفی از طریق این بندر به قطر به عنوان نخستین محموله صادراتی ارسال شده به این کشور خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد محسنی بنادر تجاری جنوب ایران را به عنوان مسیر ارتباطی مطمئن برای ارسال مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز قطر اعلام کرد و گفت: یک محموله 144 تنی شامل مواد غذایی، میوه و صیفی در قالب 8 دستگاه کانتینر یخچالی از سوی یک شناور لندینگ کرافت به این کشور صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون تقاضای زیادی از سوی صادرکنندگان برای ارسال محموله هایشان به قطر وجود دارد و برنامه ریزی برای صادرات محموله های دوم و سوم در حال انجام است. محسنی ضمن تشریح امکانات و زیرساخت های فنی بندر شهید باهنر گفت: این بندر چند منظوره سه اسکله رو-رو برای جابه جایی محموله کانتینرهای یخچالی دارد که همزمان سه شناور می توانند عملیات بارگیری محموله های صادراتی را انجام دهند.مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر سهم صادرات از فعالیت های عملیاتی این بندر را 63 درصد اعلام کرد و افزود: سالانه یک میلیون تن کالا از طریق این بندر به کشورهای جنوب شرق آسیا و بنادر حاشیه جنوبی خلیج فارس صادر می شود که عمده آنها کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی و میوه و تره بار است.

فعالیت 59 جایگاه CNG در استان قزوین

دنیای اقتصاد- قزوین– مهرداد نوری: مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از فعالیت 59 جایگاه CNG و ارائه خدمات به وسایل نقلیه در استان قزوین خبر داد. اسماعیل مفرد بوشهری اظهار کرد: اکنون 59 جایگاه CNG در استان در توزیع گاز برای استفاده خودروها فعالیت دارند که از این تعداد 15 جایگاه در شهر قزوین و 44 جایگاه دیگر در نقاط مختلف استان فعال هستند. وی افزود: به طور متوسط به ازای هر 20 هزار نفر در استان یک جایگاه CNG وجود دارد، درحالی که این نسبت در متوسط کشوری بالای 33 هزار نفر است.بوشهری همچنین در زمینه میزان تحویل گاز به جایگاه های CNG استان گفت: سال گذشته 218 میلیون مترمکعب گاز به جایگاه های سوخت CNG تحویل شده است که این میزان، از افزایش 4 درصدی مصرف گاز وسایل نقلیه گاز سوز در مقایسه با سال 94 خبر می دهد.