آرشیو یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۰
جهان
۶

واکنش تند سخنگوی جنبش حوثی ها به سازمان ملل:شورای امنیت مسئول ادامه تجاوزات عربستان به یمن است

سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل متحد مسئول ادامه تجاوزات عربستان سعودی به یمن است.

به گزارش المسیره، محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل متحد مسئول پیامدهای تداوم تجاوز عربستان سعودی به یمن است.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: شورای امنیت هر بار که اوضاع یمن را بررسی می کند با صدور بیانیه هایی، ائتلاف متجاوز سعودی را به ادامه حملات و محاصره یمن تشویق می کند که این مساله مشکلات میلیون ها نفر از شهروندان یمن را تشدید کرده است. این بیانیه ها امیدها به راهکار سیاسی برای پایان بخشیدن به جنگ و برقراری صلحی پایدار و عادلانه در سایه تضمین حفظ حاکمیت یمن و کرامت شهروندان یمنی را از این کشور دور می کند. عبدالسلام خاطرنشان کرد: وضعیت نابسامان بهداشتی در یمن و افزایش درد و رنج میلیون ها شهروند یمنی در پی شیوع بیماری وبا، لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی است که مدعی حقوق بشر و انسانیت است.

وی افزود: شورای امنیت که خود را حافظ امنیت و صلح جهانی می داند باید این موضوع را درک کند که تجاوز عربستان، امارات و هم پیمانان آنها و حمایت تسلیحاتی آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی، امنیت و ثبات جهانی را تهدید می کند. سخنگوی انصارالله یمن خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچون دیگر ملت های جهان از حق کامل و مشروع در دفاع از خود در برابر ائتلاف متجاوز سعودی برخوردار هستند.

وی در پایان، ائتلاف متجاوز سعودی را مسئول شکست گفت وگوهای سیاسی برای حل بحران یمن نامید؛ زیرا سعودی ها با همه توان، یمن را تحت محاصره قرار داده اند.

گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد بحران یمن هیچ راه حلی جز روند سیاسی با مشارکت تمامی طرف ها ندارد.

در این بیانیه بدون محکوم کردن تجاوز عربستان به یمن از نیروهای انصارالله و حامیان علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن خواسته شده است که حملات خود علیه عربستان را متوقف کنند.