آرشیو سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۳۸۳۵
اقتصاد
۴
مسکن

جزییات طرح مسکن حمایتی و اجتماعی

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن با تشریح جزییات طرح مسکن حمایتی و اجتماعی از پرداخت کمک 7 میلیون تومانی بلاعوض برای خرید مسکن مهر فاقد متقاضی خبرداد. جواد حق شناس با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی تامین مسکن برای اقشاری که توان تامین مسکن را ندارند به عهده دولت است، گفت: مسکن اجتماعی برای 4 دهک برنامه ریزی شده است که شامل 2 فصل کلی مسکن حمایتی و مسکن اجتماعی و شامل 7 برنامه است.

حق شناس به جزییات مسکن حمایتی پرداخت و ادامه داد: در قالب طرح مسکن حمایتی دولت برای آن دسته از افرادی که قادر به تامین زمین برای ساخت مسکن هستند تسهیلاتی برای تامین مسکن به صورت ملکی در نظر می گیرد. معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن تاکید کرد: 3 برنامه در مسکن حمایتی پیش بینی شده است و کسانی که تمایل به ساخت مسکن دارند می توانند از تسهیلات (بر حسب جمعیت شهرها)، 30-40 و 50 میلیون تومان استفاده کنند.

وی افزود: تسهیلات 30 میلیون تومانی برای شهرهای زیر 20 هزار جمعیت، 40 میلیون تومان برای شهرهای 200 تا 500 هزار نفر و همچنین تسهیلات 50 میلیون تومانی برای بیش از 500 هزار نفر در نظر گرفته شده است. حق شناس با بیان اینکه افرادی که زمین دارای پروانه ساختمانی دارند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند، گفت: نوع دوم مسکن حمایتی به صورت خرید مسکن ملکی است به گونه ای که افراد در همان شهری که ساکن هستند می توانند مسکنی تا 20 سال ساخت خریداری کنند این طرح کمک می کند افراد برای خرید از تسهیلات استفاده کنند.