آرشیو سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۳۸۳۵
هنر و ادبیات
۱۲

خبر کوتاه

رونمایی از موسیقی «شهرزاد» با صدای چاوشی

نخستین قسمت از فصل دوم سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی محمد امامی از دوشنبه (29 خردادماه) در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. همچنین موسیقی سریال «شهرزاد 2» با عنوان «ای دریغا» با صدای محسن چاوشی و سینا سرلک نیز روز گذشته رونمایی شد. داستان سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی و سرمایه گذاری سید محمد امامی در دهه 1330 خورشیدی می گذرد و روایتی عاشقانه بر بستر تاریخ است. همچنین محسن چاوشی همانند فصل اول به عنوان خواننده همراه این سریال است. پیش از این نیز ویدیو کلیپ فندک تب دار با صدای محسن چاوشی از فصل دوم این سریال منتشر شده بود.

فراخوان جایزه ادبی «هفت اقلیم»

فراخوان هفتمین دوره جایزه ادبی «هفت اقلیم» منتشر شد. نویسندگان و ناشران برای شرکت در این دوره از جایزه تا بیست و پنجم تیرماه سال 1396 فرصت دارند 3 نسخه از کتاب های منتشرشده (شامل مجموعه داستان و رمان) در سال 1395 را به دبیرخانه جایزه ادبی «هفت اقلیم» ارسال کنند. نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان ملک، بعد از خیابان کشواد، پلاک 569، موسسه فرهنگی هنری هفت اقلیم است. شماره تماس نیز 88457825 و 88146490 اعلام شده است.

«آناکارنینا» روی صحنه می رود

نمایش «آناکارنینا» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی همزمان با صدو چهلمین سالگرد نگارش این رمان ماندگار از 30 خرداد در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود. داستان این نمایش که اقتباسی از رمان معروف لئو تولستوی است، درباره مجری معروف تلویزیونی است که در پانصدمین برنامه اش مهمان ویژه ای دارد. همسر سابق او که بازیگر نقش «آناکارنینا» بوده با او به گفت وگو می نشیند درباره زندگی و خاطرات خود صحبت می کنند. معصومه رحمانی و بهنام شرفی بازیگران این نمایش هستند. بلیت های دو روز اول اجرای این نمایش (30 و 31 خرداد) با 50 درصد تخفیف در سایت تیوال به فروش می رسد. «آناکارنینا» تا 27 تیر از ساعت 30/19در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر روی

صحنه می رود.