آرشیو چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۳۸۳۶
استان کردستان
۱۲

اجرای مدیریت یکپارچه آب در کردستان موجب افزایش بهره وری می شود

عملکرد بخش آب استان کردستان در دولت تدبیر و امید

استاندار کردستان گفت: اگر مدیریت یکپارچه منابع آبی استان را انجام دهیم می توانیم بهره وری از زمین، طبیعت و آب سرشار استان را ارتقا دهیم و این مهم توسعه اجتماعی و اقتصادی استان را به ارمغان خواهد آورد.

عبدالمحمد زاهدی اظهار کرد: در حوزه آبخیز باید عوارض طبیعی و غیرطبیعی را مدنظر بگیریم. وی افزود: مجموعه بارش های وارد شده به استان در نهایت به آبخیز منجر می شود و ما در طرح آمایش سرزمین با در نظر گرفتن سه مولفه انسان، طبیعت و فعالیت به مطالعه و برنامه ریزی در خصوص فعالیت های انسانی روی طبیعت می پردازیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اجرای طرح مدیریت یکپارچه حوضه های آبخیز می تواند در تکمیل و دربرگیری سند آمایش سرزمین بسیار موثر باشد. زاهدی افزود: خوشبختانه کردستان جزو غنی ترین استان های کشور از لحاظ منابع آبی است و با 14میلیارد مترمکعب آب در کنار لرستان جزو غنی ترین استان های کشور محسوب می شوند.

وی اظهار داشت: استان کردستان تنها استانی است که با بخشندگی به استان های دیگر داخلی و کشور عراق آب می دهد و از هیچ استانی آب وارد این استان نمی شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: هم اکنون در داخل و خارج از کشور چالش های بسیاری در حوزه آب وجود دارد لذا با برنامه ریزی درست می توانیم با مدیریت منابع آبی در کردستان هم نیازهای خود را تامین نماییم و هم دیگر جاهایی را که به منابع آبی کردستان نیازمند هستند بهره مند کنیم. زاهدی افزود: اگر مدیریت یکپارچه منابع آبی استان را انجام دهیم می توانیم بهره وری از زمین، طبیعت و آب سرشار استان را ارتقا دهیم و این مهم توسعه اجتماعی و اقتصادی استان را به ارمغان خواهد آورد.