آرشیو پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۴
تپش روز
۵

مرگ 2 ناجی هنگام کمک به پسربچه

رئیس اورژانس استان قزوین گفت: سقوط پسربچه به داخل کانال آب، مرگ دو ناجی او را رقم زد.

پیمان نامدار ضمن بیان این مطلب به مهر افزود: در آخرین روزهای بهار پسربچه قزوینی حین بازی در کنار کانال کشاورزی در حوالی شهر نجف آباد از توابع شهرستان قزوین در کانال آب سقوط کرد.

وی ادامه داد: با تلاش یکی از افراد عبوری که مردی جوان بود، این کودک از آب خارج شد اما شخص ناجی نتوانست خود را از آب بیرون بکشد و جریان قوی آب او و پدر کودک غرق شده را که برای کمک وارد آب شده بود، با خود برد و در یک فشارشکن هردو نفر را گرفتار کرد.

نامدار تصریح کرد: بلافاصله سه تیم از تکنیسین های اورژانس و تیم های نجات آتش نشانی و هلال احمر در محل حادثه حاضر شدند و کودک نجات یافته با انجام اقدامات درمانی به بیمارستان شهید رجایی منتقل شد و نجات یافت اما عملیات احیا برای دو نفر غرق شده دیگر که توسط آتش نشانی از غرقاب خارج شده بودند نتیجه بخش نبود.

وی خاطرنشان کرد: تکنیسین های اورژانس به مدت 45 دقیقه دو فرد غرق شده را احیا کردند ولی متاسفانه به دلیل زمان صرف شده برای بیرون کشیدن دو نفر و با این که تا خود مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی عملیات احیا روی آنها انجام شد، این تلاش ها نتیجه نداد و فوت شدن آنها مورد تائید پزشکان مرکز قرار گرفت.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان یادآور شد: در این فصل افزایش گرما و جریان وسوسه انگیز آب موجب شنای غیرمجاز و خطرناک در کانال مادر می شود که همه ساله شاهد کشته شدن افرادی هستیم که به توصیه های ایمنی توجه نمی کنند و جان خود را برای این تفریح از دست می دهند. در هفته گذشته نیز شاهد فوت فردی دیگر در کانال آب عبوری از خیابان نوروزیان قزوین بودیم.