آرشیو پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۴
ورزش ایران
۱۰

والیبال جوانان جهان از فردا آغاز می شود

آزمون تازه پشتوانه سازی

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21سال جهان با حضور 16 تیم برتر از قاره های مختلف از فردا تا یازدهم تیر به میزبانی شهرهای چسکه بوجویتسه و برنو در جمهوری چک برگزار می شود.

تیم والیبال جوانان ایران در دور مقدماتی این رقابت ها در گروه سوم با تیم های ایتالیا، آرژانتین و اوکراین همگروه است که به گروه مرگ مشهور است زیرا ایتالیا تیم چهارم اروپاست، اوکراین نایب قهرمان اروپاست و آرژانتین نیز علاوه بر عنوان قهرمان آمریکای جنوبی، نایب قهرمان دوره گذشته این رقابت هاست.

جواد کریمی، علی رمضانی، رسول آقچه لی، پوریا یلی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، شایان شاهسوند، میثم صالحی، علی اصغر مجرد، علی یوسف پور، طیب عینی و اسماعیل طالبی 12 بازیکن شرکت کننده ایران در این دوره از رقابت ها هستند. فدراسیون والیبال بعد از لیگ جهانی در آزمون تازه پشتوانه سازی قرا گرفته است.

بازیکنان بهروز عطایی، بازی های مرحله مقدماتی خود را در شهر چسکه بوجویتسه برگزار می کنند. تیم ایران در روزهای دوم تا چهارم تیر به ترتیب به مصاف ایتالیا، اوکراین و آرژانتین خواهد رفت.

تاریخچه بازی ها

جوانان والیبال ایران تاکنون در ده دوره مسابقات قهرمانی جهان حضور داشتند که کسب عنوان سومی در سال 2007 با شکست ایتالیا در مراکش، بهترین عملکرد آنان در ده دوره حضور در رقابت های جهانی است.

جوانان ایران سال 1993 برای نخستین بار مجوز حضور در رقابت های جهانی را به دست آوردند که با کسب عنوان پنجمی به کار خود پایان دادند. ایران در سال های 2005 در پنجمین و 2013 در هشتمین حضور خود نیز موفق به کسب عنوان پنجم جهان شد. سال 2003 مسابقات قهرمانی جوانان جهان در تهران برگزار شد و تیم ایران در رتبه ششم جای گرفت. سال 2011 تیم ایران در برزیل نیز موفق به کسب عنوان ششمی شد. جوانان ایران در دوره قبلی این رقابت ها در سال 2015 و در کشور مکزیک با هدایت فرهاد نفرزاده در رتبه دوازدهم قرار گرفتند.

گروه بندی

گروه A: جمهوری چک، لهستان، کانادا و مراکش

گروه B: روسیه، ترکیه، کوبا و آمریکا

گروه C: آرژانتین، ایتالیا، ایران و اوکراین

گروه D: چین، برزیل، مصر و ژاپن