آرشیو یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۶
سیاسی
۲

پاسخ کوبنده سپاه به تهدیدات بلوف سیاسی نیست

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: ما حمله کننده به هیچ کشوری نیستیم، ولی اگر کشور یا دشمنی قصد تعرض به ملت ما را داشته باشد، حتما با پاسخ محکم و کوبنده ما مواجه خواهد شد؛ این یک بلوف سیاسی نیست و این روزها همه جهان دیدند که ما توانایی انجام این کار را به بهترین نحو داریم.

سردار امیرعلی حاجی زاده در گفت وگو با فارس اظهار کرد: دشمنان می خواهند کاری کنند که خلع سلاح بشویم و نتوانیم مقابله به مثل کنیم. می خواهند قدرت امنیت بخشی را از ما بگیرند تا به بحران برخی کشورهای منطقه مبتلا شویم.

همه موشک ها به هدف خورده است

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه همچنین گفت: تمام موشک های شلیک شده به سمت مواضع داعش به هدف اصابت کرده است.

سردار امیرعلی حاجی زاده در خصوص برخی شایعات و اظهارات محافل صهیونیستی در خصوص این که برخی موشک های شلیک شده سپاه به اهداف نخورده و در مناطق دیگر مثل عراق اصابت کرده است، اظهار کرد: آنچه این افراد به اصطلاح کارشناس از آن نام برده اند در واقع بدنه جدا شده موشک ها (موتور) بود که در عراق به زمین خورد.

وی افزود: موشک هایی که در این عملیات استفاده کردیم به گونه ای است که قبل از اصابت به هدف (صد کیلومتر مانده به هدف) قسمتی از بدنه جدا شده و سر جنگی به هدف اصابت می کند و عملیات طوری طراحی شده بود که این قسمت جدا شده در خاک عراق به زمین بخورد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه تاکید کرد: همه موشک ها با موفقیت به هدف اصابت کرده است و ما در این خصوص فیلم های ضبط شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین را نیز منتشر کردیم. وی اظهار کرد: جالب است بدانید که چهار دقیقه بعد از اصابت اولین موشک، بلافاصله هواپیماهای آمریکایی بر فراز منطقه حضور پیدا کردند و این نشان می دهد که عملیات ما یک عملیات عریان بود. حاجی زاده گفت: آمریکایی ها از طریق برخی همراهان ما مثلا شاید روس ها از این عملیات اطلاع پیدا کرده بودند.