آرشیو یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۶
اقتصاد
۴

مشاور جهانگیری وزارت جهادکشاورزی را به رانت خواری متهم کرد

عیسی کلانتری، مشاور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در گفت وگو با ایسنا، وزارت جهادکشاورزی را به رانت خواری متهم کرد و مورد انتقاد قرار داد.

کلانتری با متهم کردن شرکت های وابسته به وزارت جهادکشاورزی به رانت خواری گفته است: جهاد نصر در وزارت جهاد کشاورزی رانت خواری می کند. رانت خواری است که به قیمت نابودی بخش خصوصی تمام می شود.

وی افزود: دولت و وزارت جهادکشاورزی چه لزومی داشت که طرح 550هزار هکتاری دشت های ایلام و خوزستان را به جهادنصر واگذار کند که سهامداران آن همگی از بازنشسته های وزارت جهاد سازندگی سابق هستند؟ دلیل آن واضح است چون مدیران وزارت جهاد کشاورزی امروز همگی از مدیران جهاد سازندگی سابق بوده اند اما این دلیلی بر چنین تخلفاتی نمی شود و نباید به این بهانه بخش خصوصی را نابود کنیم. چرا طرح ها بدون مناقصه به این نهاد واگذار شده و بخش خصوصی براحتی دور زده می شود؟

به گفته وی، چنین رانت هایی در وزارتخانه های دیگر نیز وجود دارد و دولت دوازدهم باید برای این مشکل فکری بکند. چرا باید این اتفاق بیفتد؛ چون تصمیم گیران وزارت جهاد کشاورزی از مدیران جهاد سازندگی هستند پیمانکاران بخش خصوصی باید نابود شوند که منافع این کار ها به اعضای جهاد نصر که خودشان نیز در آنجا هستند، برسد؟ این نامش رانت خواری و به نوعی دزدی است. البته چنین رانت هایی فقط در بخش پیمانکاری و اجرا نیست و در بخش تصمیمات دولتی نیز چنین مشکلاتی وجود دارد و آقای روحانی باید تصمیم بگیرد چرا که صحیح نیست کارکنان دولت که بازنشسته می شوند و منافع بخش های مختلف از جمله وزارت صنعت، فولاد، نفت و... به جای آن که به جیب ملت برود به جیب بازنشستگان همان وزارتخانه ها سرازیر شود.