آرشیو یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۶
ماشین
۷

رونمایی از سری 5 جدید ب ام و در ایران

جدیدترین سری 5 ب ام و چهارشنبه شب هفته گذشته درایران رونمایی شد تا با آغاز فروش آن شاهد سواری این سدان محبوب در کشور باشیم. به گزارش خودرونگاران، بنا به گفته مدیر ارشد بازاریابی و فروش نمایندگی ب ام و در ایران، این خودرو در محدوده قیمتی 500 میلیون تومان تا 560 میلیون تومان روانه بازار خواهد شد.

ب ام و سری 5 از سال 1351/ 1972 در کمپانی ب ام و تولید می شود که از این حیث با 45 سال قدمت، رکوردار بیشترین سال تولید در میان محصولات این کمپانی آلمانی است. تا کنون شش نسل گذشته ب ام و سری 5 وارد کشور شده و اکنون شاهد ورود نسل هفتم این سدان متوسط باواریایی هستیم.

ب ام و سری 5 جدید را باید شاهکار طراحی دانست. i530 از پیشرانه بنزین سوز چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژر بهره می برد که با بهینه سازی های انجام شده اکنون توان تولید 252 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودروی 1/7 تنی فقط 6/2 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. i530 با وجود شتاب و بازده بالای پیشرانه، یک خودروی کاملا کم مصرف بوده و فقط 5/5 تا 5/9 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی می سوزاند.

سری 5 مدل 2017 به آپشن های مدرنی همچون رادار های تغییر لاین هوشمند، تشخیص و هشدار مسیر های ورود ممنوع، پارک یاب هوشمند و... مجهز شده که برای اولین بار توسط ب ام و به کار گرفته شده است.