آرشیو یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۶
ایران
۱۵

بازگشایی طرح های سالم سازی دریا در گیلان

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، از بازگشایی تمام طرح های سالم سازی دریا در استان همزمان با عید فطر و تعطیلات پیش رو خبر داد.

علی پورحسن دیروز در گفت وگو با ایرنا با اشاره به این که یک سوم طرح ها در سواحل استان فعال است، افزود: همزمان با فرارسیدن عید فطر، تمام 40طرح سالم سازی دریا شامل 80 شناگاه برای مردان و زنان در 280 کیلومتر نوار ساحلی گیلان فعال می شود. وی اضافه کرد: درصدد هستیم تا زمان بازگشایی این طرح ها، 10 طرح سالم سازی نیز اضافه کنیم. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ادامه داد: تاکنون 300نقطه خطرآفرین در نوار ساحلی استان شناسایی شده و در حال حاضر، 450 ناجی و کمک ناجی، برای امنیت گردشگران در سواحل همکاری می کنند.

وی با یادآوری این که هرساله حقوق ناجیان غریق از محل اعتبار کشوری در این زمینه پرداخت می شد، گفت: امسال به دستور استاندار گیلان، قرار است حقوق ناجیان به منظور دریافت بموقع مطالباتشان از محل استانی پرداخت شود.

پورحسن همچنین گفت: امسال از 40 طرح سالم سازی دریا، 15 طرح تحت مسئولیت شهرداری ها و مابقی به عهده فرمانداری ها است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بیان کرد: اجرای طرح های امداد و نجات، اقدامات پیشگیرانه و تامین امنیت اجتماعی در کنار پرکردن اوقات فراغت گردشگران و نیز اجرای برنامه های فرهنگی همچون تئاتر و موسیقی از اقدامات پیش بینی شده در سواحل استان است. سال گذشته، 1039 نفر از غرق شدگان در گیلان نجات یافتند. آمار غرق شدگان در استان نیز از 55 نفر در سال 1394، به 25 نفر در سال 1395 کاهش یافت.