آرشیو یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۶
ورزش
۱۸

پنجمین مدال سبک وزن ایران در رقابت های جهانی

هادی پور می تواند تاریخ ساز شود؟

پیکارهای تکواندوی قهرمانی جهان در شرایطی در کره جنوبی آغاز شد که آرمین هادی پور نماینده سبک وزن تیم ملی ایران موفق شد ضمن راهیابی به مرحله نیمه نهایی مدال برنز خود را مسجل کند و نخستین مدال را به اردوی ایران بیاورد.

بیست و سومین دوره رقابت های جهانی تکواندو از روز شنبه با شرکت 973 تکواندوکار از 183 کشور در کره جنوبی آغاز شد جایی که تکواندوکاران پیکارهای مقدماتی وزن 54 کیلوگرم در گروه مردان و 46 کیلوگرم در گروه زنان را در سالن «تی وان آرنا» شهر موجو برگزار کردند. در این روز آرمین هادی پور طی چهار مبارزه پیاپی حریفانی از هند (31 بر 5)، اتیوپی (22 بر 15)، اندونزی (24 بر 3) و بلژیک (17 بر9 شکست دهد) و گام به نیمه نهایی بگذارد به این ترتیب او مدال برنز خود را قطعی کرد.

حریف هادی پور در مرحله نیمه نهایی رامنارونگ ساوکویهار» از تایلند و دارنده مدال برنز قهرمانی 2015 جهان است، همچنین نمایندگان کره جنوبی و ایتالیا در آن سوی جدول به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرده اند.

هادی پور در حالی به این مرحله رسیده که تیم ملی ایران در طول تاریخ این رقابت ها در حسرت کسب مدال طلای سبک وزن مانده است و در مجموع تنها چهار مدال در این وزن کسب کرده است؛ برنز سیروس رضایی در جهانی 1991، نقره فیض الله نفجم در جهانی 2005 و دو برنز میثم باقری در سال های 2009 و 2011. باید دید او می تواند برای نخستین بار تکواندوی ایران را در این وزن طلایی کند؟

امروز همچنین مبارزات اوزان 49 کیلوگرم زنان و اوزان 74 کیلوگرم مردان برگزار می شود و طی آن ناهید کیانی و مسعود حجی زواره به مصاف حریفانشان می روند.