آرشیو چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۷
اقتصاد
۴

روغن های جدید گران است، مردم نخرند

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام این که کارخانه های روغن نباتی برخی محصولات جدید را با قیمت بالاتر به فروش می رسانند از مصرف کنندگان خواست به منظور جلوگیری از گران فروشی، نسبت به مشخصات مندرج روی بسته بندی قوطی های روغن نباتی توجه کنند.

به گزارش تسنیم، مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: براساس اخبار منتشر شده و اطلاعات واصله مبنی بر کاهش وزن و تثبیت قیمت و به عبارتی گران فروشی در حوزه روغن نباتی، لازم است مصرف کنندگان به منظور جلوگیری از گران فروشی، نسبت به مشخصات مندرج روی بسته بندی قوطی های روغن نباتی توجه کنند.

علیرضا رستمی افزود: برخی از کارخانه های روغن نباتی براساس پروانه های صادره از سوی سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد ایران با هدف تنوع در تولید محصولات کیفی و براساس مطالعات صورت گرفته به تولید محصولات جدید اقدام می کنند.

وی اضافه کرد: قیمت این محصولات با نرخ محصولات قبل تا حدودی متفاوت است که مصرف کنندگان باید علاوه بر توجه به قیمت و وزن، به مشخصات مندرج روی بسته بندی جدید نیز دقت کنند. رستمی تصریح کرد: بدیهی است دستگاه های متولی حوزه نظارت بر کیفیت از جمله سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو براساس وظایف قانونی خود باید نظارت های لازم را درخصوص ترکیب مواد مصرفی، کیفیت محصولات و... داشته باشند.