آرشیو چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۷
ایران
۱۵

هشدار به مسافران جهت شنا در دریای خزر

رئیس اداره هواشناسی دریایی استان مازندران گفت: با توجه به وضعیت موج تقریبا بلند دریای خزر، شرایط برای شنا از سواحل فرح آباد ساری به سمت شرق استان تا بندر ترکمن نامساعد است.

باقر سلطانی دیروز در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش یابی هواشناسی و خروجی مدل های عددی جوی و دریایی، این وضعیت جوی دریایی تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت. وی به فعالان دریای خزر در استان مازندران بویژه مدیران طرح های دریا، گردشگران و علاقه مندان به شنا، هلال احمر، مدیریت بحران و هیات نجات غریق استان توصیه کرد مراقبت ها و تمهیدات لازم را برای سواحل شرقی استان به عمل آورند.

وی با بیان این که مسافران و گردشگران می توانند برای شنا در دریای خزر از سواحل بابلسر تا غرب استان مازندران استفاده کنند، تصریح کرد: امواج در سواحل شهرهای غرب استان کوتاه بوده و مسافران می توانند در محل اجرای طرح های سالم سازی شنا کنند.

مازندران 338 کیلومتر ساحل دریای خزر را در اختیار دارد و از آنجایی که حدود 90 درصد از مسافران و گردشگران با هدف استفاده از سواحل دریای خزر به استان سفر می کنند، توجه به شرایط آب و هوایی بویژه مواج بودن دریا ضروری است.