آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۰
ورزشی
۲۳

پس از حذف سونامی نوبت به نابودگر رسید

ناکامی های ادامه دار تکواندوکاران ایرانی

پنجمین روز از بیست و سومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان دیروز با برگزاری رقابت های مرحله مقدماتی اوزان 73- کیلوگرم گروه زنان و 87- و 87+ کیلوگرم گروه مردان پیگیری شد.

در وزن 87+ کیلوگرم، سجاد مردانی تکواندوکار سنگین وزن کشورمان پس از یک دور استراحت در نخستین گام نماینده فنلاند را شکست داد و در مبارزه بعدی خود حریف قزاقستانی را در راند طلایی از پیش رو برداشت. مردانی برای رسیدن به مدال برنز به مصاف «ماهاما چو» از انگلیس رفت.

تکواندوکار سنگین وزن کشورمان در 3 راند مقابل نماینده انگلیس شکست خورد و از گردونه رقابت ها حذف شد. مردانی که به «نابودگر» معروف است همچون عاشورزاده بدون مدال این مسابقات را به پایان رساند تا این دو تکواندوکار کشورمان که جزو شانس های اصلی تیم ملی تکواندو ایران برای کسب مدال به حساب می آمدند بزرگ ترین تکواندوکاران ناکام این مسابقات لقب بگیرند.

در پنجمین روز از این رقابت ها سعید رجبی، تکواندوکار وزن هفتم کشورمان نیز در دومین مبارزه خود به مصاف نماینده روسیه رفت و با شکست از حریف خود از گردونه رقابت ها حذف شد. زهرا پوراسماعیل نماینده وزن 73- کیلوگرم ایران، نیز با شکست مقابل حریف هلندی خود در دور دوم از گردونه مسابقات حذف شد تا تیم ملی تکواندو کماکان با 2 مدال آرمین هادی پور (نقره) و مسعود حجی زواره (برنز) به کار خود ادامه دهد.