آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۰
فرهنگ و هنر
۲۲
موسیقی

رهبر ایرانی ارکستر در جمع 25 مهاجر برتر کانادا

مازیار حیدری که امسال به عضویت هیات داوران جایزه معتبر جونو (مهمترین جایزه موسیقی کانادا) درآمد بهعنوان یکی از 25 مهاجر برتر سال 2017 کشور کانادا انتخاب شد.

مازیار حیدری (آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی مقیم کانادا) به عنوان یکی از بیست و پنج مهاجر برتر سال 2017 در کشور کانادا برگزیده شد. این انتخاب، هرسال توسط مجله معتبر «مهاجرین کانادایی» با حمایت رویال بانک کانادا، براساس کارنامه و سوابق اجرایی مهاجران نمونه و با رای مخاطبان صورت میگیرد. مراسم اهدای نشان و قدردانی از برگزیدگان روز سه شنبه 28 ماه ژوئن (7 تیر) در شهر تورنتو برگزار میشود. مازیار حیدری در گفتوگو با ایلنا؛ درباره روند انتخاب

25 مهاجر برتر سال کانادا گفت: نامزدهای این جایزه باید از بین مهاجران باشند که فعالیتهای حرفهای و اجتماعی تاثیرگذاری در جهت مثبت بخصوص در سال گذشته و همینطور از بدو ورود به کانادا انجام داده باشند. ابتدا یک فهرست 75 نفری برگزیده میشوند و در مرحله دوم از بین آنها 25 نفر به عنوان برندگان نهایی انتخاب میشوند. وی در مورد فعالیتهای حرفهای خود در کانادا عنوان کرد: درحال حاضر به عنوان رهبر ارکستر، پیانیست و آهنگساز با ارکسترهایی نظیر ارکستر تورنتو، ارکستر سمفونی هارت هاس در دانشگاه تورنتو و ارکستر سمفونی آیکات همکاری دارم. همچنین به عنوان مدرس موسیقی با کنسرواتوار رویال کانادا همکاری میکنم. از طرفی مدیر موسیقی سازمان آهنگسازان ایرانی- کانادایی تورنتو هستم و به عنوان عضو ثابت مرکز موسیقی کانادا، کانون آهنگسازان کانادا، انجمن مدرسین موسیقی کانادا و همچنین عضو ثابت جامعه آهنگسازان، نویسندگان و ناشران موسیقی کانادا فعالیت دارم.