آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۰
جهان
۲۰

دو خط خبر

پلیس رومانی یک دستگاه کامیون ترکیه ای را که حامل 91 مهاجر غیرقانونی بود متوقف کرد. همزمان جسد 255 مهاجر غیر قانونی نیز در سواحل لیبی کشف شد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، صدها بیمار فلسطینی شامل کودکان، به دلیل کاهش 50 درصدی صدور مجوز خروج بیماران از غزه جان باختند.

دادگاه استیناف لاهه هلند نقش سربازان هلندی را در کشتار حدود سیصد مرد مسلمان در نزدیکی سربرنیتسا در بوسنی و هرزگوین تایید کرد.

پلیس فدرال آلمان به اعضای پارلمان خود هشدار داد ممکن است هدف جاسوسی سازمان اطلاعات ترکیه و تهدیدات امنیتی این کشور قرار بگیرند.

نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند خبر داد، ارائه لایحه برگزاری رفراندوم دوم درباره استقلال اسکاتلند، تا پس از مذاکرات برگزیت به حالت تعلیق درآمده است.

یک گروه نظارتی مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آزمایش اخیر موتور موشکی کره شمالی احتمالا برای به کارگیری در موشک های بالستیک قاره پیما نبوده است.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، حمایت از حزب دموکرات مسیحی به ریاست آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به رقم بی سابقه 40 درصد رسیده که بالاترین سطح از سپتامبر 2015 است.

دولت اندونزی «هری تانوئه سوئه دیبجو» شریک تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا را به اتهام تهدید یک دادستان از طریق پیامک ممنوع السفر کرد.