آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۰
ایران زمین
۱۹

روی خط خبر

افزایش ظرفیت تابستانی اقامت مسافر در خراسان رضوی

گنجایش اقامتی در خراسان رضوی برای مسافران و زائران در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3.6 درصد رشد یافته است. «حسین زارع صفت»، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در گفت و گو با ایرنا افزود: مجموع ظرفیت آماده سازی شده برای اسکان مسافران در تابستان امسال در استان 195 هزار و 747 نفرشب است. وی با بیان اینکه 86 هزار و 35 نفر شب از این تعداد متعلق به واحدهای رسمی است، بیان کرد: این میزان شامل هتل ها با 36 هزارو 622 تخت، هتل آپارتمان ها با 25 هزارو 833 و میهمان پذیرها با 23 هزار و 580 نفر شب ظرفیت است. از مجموع ظرفیت آماده سازی شده، 109 هزار و 712 نفر نیز در واحدهای اقامتی موقت شامل خانه مسافر، کمپ، مدرسه، حسینیه و بقاع متبرکه میزبان مسافران در ایام سفرهای تابستانی است. زارع صفت شمار واحدهای رسمی فعال در تابستان را 931 واحد اعلام کرد و افزود: ارائه مجوز موقت فعالیت به خانه مسافرها از دیگر برنامه های موجود است که تاکنون 124 واحد مجوز فعالیت خود را تمدید کرده اند. درمجموع 500 خانه شخصی در مشهد شرایط دریافت مجوز موقت فعالیت را در زمان اوج مسافرت ها دارند که پیش بینی می شود، تابستان امسال مجموع مجوز صادر شده در این بخش به 450 خانه شخصی برسد.

تغییر ساعات کاری ادارات در آذربایجان شرقی

تبریز - خبرنگار «ایران»/ با توجه به گرم شدن هوا و در راستای مدیریت مصرف انرژی برق، ساعات کاری ادارات دولتی در آذربایجان شرقی تغییر یافت.

«علی نواداد»، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: ساعت کار ادارات دولتی در آذربایجان شرقی از ساعت 7 صبح تا ساعت 14 ظهر تعیین شده تا مصرف انرژی برق مدیریت شود. در این طرح ساعت کاری نیم ساعت زودتر آغاز می شود و نیم ساعت زودتر به پایان می رسد. تغییر ساعت کاری ادارات استان در فصل تابستان به منظور استفاده بیشتر از روشنایی روز و کاهش استفاده از وسایل سرمایشی در ساعت اوج مصرف ظهر در سازمان ها، از طرف برق منطقه ای آذربایجان مطرح شده بود.