آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۰
اجتماعی
۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سفر به کرواسی بازگشت

گسترش همکاری های اجتماعی و تجاری ایران و کرواسی

دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به کشور کرواسی در جمع خبرنگاران گفت: در پی سفر رئیس جمهور کرواسی به ایران و تفاهم های صورت گرفته اولیه من به کرواسی سفر کردم و در چند حوزه مذاکراتی انجام شد و تفاهم هایی صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، وی ادامه داد: جلسه بسیار مهمی متشکل از بازرگانان، شرکت های خصوصی و بخش دولتی کراوسی همراه با معاونان وزارت کار، سه مدیر ارشد از وزارت کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و هلدینگ های بزرگی که در ایران هستند در مجموع صندوق های بازنشستگی و بخش خصوصی این ملاقات ها سامان پیدا کرد. دکتر ربیعی تصریح کرد: بیشترین مذاکرات ما درمورد نیازهای کرواسی به واردات محصولات پتروشیمی و محصولات پایین دستی پتروشیمی، نیاز به واردات و سرمایه گذاری در حوزه های پترشیمی در ایران داشتند که امیدواریم در این زمینه صحبت ها و موافقت های اولیه تا پایان سفر به وجود آید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین در حوزه انرژی در بحث وزارت نیرو به عنوان بحث های مورد علاقه ما صحبت هایی شد و مسئولان مربوطه مذاکراتی را انجام دادند.

وی ادامه داد: در بخش هایی مانند خشکبار و زعفران که کرواسی به آنها نیاز دارد نیز صحبت هایی انجام شد. بخشی هم مستقیم به وزارت کار برمی گشت که در سه حوزه مربی در حوزه فنی و حرفه ای، تبادل دانش در حوزه های بیمه ای و صندوق های بازنشستگی و درحوزه ایجاد اشتغال های کوچک، متوسط و خرد قرار شد که تبادل دانش انجام شود.

دکتر ربیعی افزود: بیشتر هدف ما از این سفر و آن چه محقق شد سامان دادن به برخی مبادلات تجاری و سرمایه گذاری در بخش های مورد علاقه کرواسی در ایران و جذب سرمایه در ایران بود. نکته بسیار مهمی که وزیر اقتصاد کرواسی بر آن تاکید داشت مبادلات بانکی بین کرواسی و ایران بود که نهایی شده و نامه ها و موافقت های نهایی بانک مرکزی کرواسی انجام شده و امیدواریم که این مبادلات پولی و مالی با ایران و کرواسی و همچنین نامه ها و تفاهم های انجام شده صورت بپذیرد.