آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۰
فن آوری
۸

«حلقه هوشمند»، برای آسان کردن زندگی

سوسن صادقی

حلقه های هوشمند زیادی در دنیا برای کاربردهای مختلف مانند ردیابی، تناسب اندام، شمردن گام ها و... ساخته شده است ولی به تازگی یک شرکت فناورانه حلقه هوشمندی ساخته است که با کارهایی که انجام می دهد زندگی را برای کاربران خود بسیار آسان می کند. این حلقه هوشمند Token نام دارد و دارای سنسور نوری و مجهز به بلوتوث است که در داخل حلقه قرار دارد و تنها با اثر انگشت و دوبار ضربه زدن به آن کار می کند. به عبارتی تا زمانی که اثر انگشت را تشخیص ندهد، غیرفعال خواهد بود. این حلقه کارآمد 6 کار را انجام می دهد.

Token براحتی پسوردهای وب سایت ها، دستگاه ها را در خود ذخیره می کند و برای دستیابی به پسورد تنها کافی است دو ضربه به انگشتر وارد کرد. به عنوان مثال کاربر می تواند پسورد لپ تاپ خود را در این حلقه ذخیره کند و زمانی که می خواهد از لپ تاپ خود استفاده کند، می تواند از طریق بلوتوث به دستگاه خود متصل شود. حتی اگر بعد از مدت کوتاهی از لپ تاپ استفاده نکند و از دسترس خارج شود با دو بار ضربه زدن به حلقه دوباره می تواند لپ تاپ را فعال کند.

از این حلقه می توان برای باز کردن در ورودی خانه، در خودرو، پرداخت کرایه در حمل و نقل عمومی، خرید در بیش از 15 میلیون فروشگاه و... استفاده کرد.همچنین این حلقه هوشمند با برنامه های کاربردی وب از طریق گوگل کروم، موزیلا، فایرفاکس و سافاری اپل پشتیبانی می شود در عین حال از طریق این حلقه می توان مستقیم به حساب کاربری جی میل خود وارد شد. البته تمام این کارها از طریق یک برنامه ای که روی تلفن های همراه هوشمند با سیستم عامل های ویندوز 10، اندروید، IOS و MacOS انجام می شود.

این حلقه تا عمق 50 متری ضد آب است. باتری آن تا 2 هفته دوام دارد. جنس این حلقه از نقره و طلای 14 عیار ساخته شده است از این رو با قیمت های متفاوت و در سایزهای مختلف، قرار است به فروش برسد. قیمت این حلقه ها از 250 دلار تا 400 دلار تعیین شده است. این محصول قرار است در دسامبر (آذرماه) امسال وارد بازار شود.