آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۰
سیاسی
۲

کاظم جلالی با تشریح طرح مقابله با اقدامات تروریستی امریکا خبر داد: تخصیص 2000 میلیارد تومان برای گسترش فعالیت های موشکی و سپاه قدس

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت که در طرح مقابله با اقدامات تروریستی امریکا اختصاص 1000 میلیارد تومان برای گسترش فعالیت های موشکی و 1000 میلیارد تومان برای مبارزه با تروریسم توسط نیروی قدس سپاه پاسداران پیش بینی شده است. کاظم جلالی در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به طرح 17 ماده ای مجلس برای مقابله با اقدامات تروریستی امریکا اظهار کرد: در این راستا همچنین وزارت دفاع موظف شده حداکثر ظرف یک ماه طرح عملیاتی افزایش توان دفاعی و بازدارندگی کشور در حوزه موشکی را تهیه و به شورای عالی امنیت ملی ارائه کند.

جلالی با بیان اینکه این طرح 17 ماده و 10 بخش دارد، افزود: در بخش هشتم این طرح تکلیف هایی برای دولت از جمله وزارت اقتصاد پیش بینی شده است که از جمله آنها اولویت مبادلات اقتصادی با کشورهایی است که در موضوع دفاعی با جمهوری اسلامی ایران همکاری می کنند و رابطه اقتصادی با امریکا ندارند. قرار است این طرح هفته آینده به نمایندگان ارائه شود.

به گفته جلالی، 10 بخش این طرح شامل مقدمه، تعاریف، تدوین راهبرد، حمایت امریکا از تروریسم، نقض حقوق بشر توسط امریکا، حمایت از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مقابله با تحریم های اقتصادی امریکا، حمایت از اتباع ایران و هماهنگی است. به گفته جلالی این طرح بسیار جامع است و عنوان آن مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی امریکا در منطقه است که در آن ابعاد مختلفی دیده شده است.