آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۸
اقتصادی
۴

مدیرعامل توانیر: رشد مصرف برق نگران کننده است

مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه از دولت خواسته ایم که ادارات و نهادهای دولتی را به 10درصد صرفه جویی و مدیریت مصرف برق موظف کند، گفت: رشد 9/3 درصدی برق نگران کننده است و اگر مردم بتوانند 10 تا 15 درصد صرفه جویی کنند پیک تابستان را بدون خاموشی پشت سر می گذاریم.

آرش کردی در گفت وگو با فارس در پاسخ به این سوال که وضعیت تولید و مصرف برق در کشور چگونه است، گفت: مصرف برق در کشور به نسبت پارسال در زمان پیک 9/3 درصد و از ابتدای سال تاکنون 8/6 درصد رشد داشته است.

وی افزود: پیک مصرف برق در بسیاری از مناطق جنوبی کشور مثل سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان و در اواسط تابستان رخ می داد و در حال حاضر انتظار داریم که این اتفاق بیافتد، اما نکته اساسی این است که در بهار امسال از اعداد و ارقام مصرف برق تابستان پارسال در استان های جنوبی عبور کردیم و این وضعیت هشدار است.

کردی ادامه داد: در حال حاضر تولید برق در کشور مشکل خاصی ندارد و 49 هزار و 700 مگاوات را می توانیم تامین کنیم، اما نگرانی ما از روند افزایشی مصرف برق است که اگر در تابستان و مطابق آن الگویی که در سال گذشته داشتیم افزایش مصرف داشته باشیم، یک مقدار نگران کننده است و باید مدیریت مصرف را بیشتر اعمال کنیم.

مدیرعامل توانیر در پاسخ به این سوال که مردم به چه میزان باید صرفه جویی کنند که از پیک تابستان بدون خاموشی عبور کنیم، گفت: انتظار ما از مردم برای صرفه جویی برق بیش از 10 درصد تا 15 درصد نیست و چیزی است که در دسترس است.

وی افزود: تقاضاهای ما تقاضای پیچیده و سختی نیست، بنابراین از مردم درخواست داریم که از ساعت 11 ظهر تا ساعت 16 از وسایل غیرضروری استفاده نکنند و دمای مصرف کولر را بر روی 24 درجه تنظیم کنند.وی تاکید کرد: از دولت خواسته ایم که ادارات و نهادهای دولتی را به 10 درصد صرفه جویی و مدیریت مصرف برق موظف کند همچنین خواسته ایم که تغییر ساعات اداری را در استان های گرمسیر به استانداران ابلاغ کند که البته استانداران مجوز کلی این موضوع را دارند و می توانند برای آن اقدام کنند.