آرشیو شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۹
اخبار کشور
۳

پیام تبریک روحانی به آیت الله سیستانی و رئیس جمهور عراق در پی آزادسازی موصل

حسن روحانی رئیس جمهور در پیامی به آیت الله سیستانی و فواد معصوم رئیس جمهور عراق، آزادسازی موصل و گام های نهایی در پاکسازی این شهر تاریخی را تبریک گفت.

رئیس جمهور در پیام خود به آیت الله سیستانی با تبریک پیروزی مردم عراق و آزادسازی شهر موصل، تصریح کرد: پیروزی مردم عراق و آزادسازی شهر موصل، یک بار دیگر جایگاه مرجعیت و فتوا را برای جهانیان روشن ساخت. سه سال پیش در روزهای ناامیدی و هرج و مرج، این حوزه و مرجعیت بود که امید و اراده لازم برای مبارزه را به جامعه عراق برگرداند و موجب حرکت مردم و ارتش در برابر متجاوزین گردید.

روحانی همچنین در پیام دیگری به فواد معصوم رئیس جمهور عراق با تبریک این پیروزی به وی و مردم عراق تاکید کرد: تحولات مثبت امنیت آفرین در کشور عراق و پیروزی در مبارزه بی امان با تروریسم و افراط، حاصل تلاش های بی وقفه مردم و نیروهای نظامی و کمک کشورهای همسایه در زدودن پیکره وحشت داعش و نابودی حامیان و منابع آنان است. رئیس جمهور کشورمان همچنین در پیام تبریک خود به رئیس جمهور عراق افزو د: بدیهی است با همین استواری و صلابت در مبارزه با تروریسم، خواهیم توانست منطقه خاورمیانه را به امنیت و صلح بازگردانده و مردم مظلوم مسلمان آن را از کابوس جنگ و کشتار، رهایی بخشیم.