آرشیو یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۰
صفحه اول
۱

تمرکز قرارگاه ثارالله بر رفع تهدیدات اولویت دار تهران

فرمانده قرارگاه ثارالله تهران به برخی تلاش ها برای دامن زدن به بحث های نازل رسانه ای درباره سپاه اشاره کرد و گفت: ما برای مردم ایران جان می دهیم پس برایمان خیلی سخت نیست که زخم زبان ها را به جان بخریم.

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم معارفه جانشین جدید قرارگاه ثارالله تهران اظهار کرد: تا زمانی که پیوند میان مردم و سپاه تحت امر و فرماندهی رهبر معظم انقلاب اسلامی برقرار است این تلاش ها نتیجه ای جز ناکامی برای بانیان آن در پی نخواهد داشت.وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تحقق امنیتی نرم افزاری و مردم پایه، همراه با رویکرد پیشگیری، مبنای اقدامات سپاه در تهران است.

فرمانده قرارگاه ثارالله تهران به ضرورت تقویت جدی رویکرد اجتماعی در فعالیت های این قرارگاه اشاره کرد و افزود: توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با مشارکت طیف های گسترده مردم به همراه به کارگیری سازوکارهای رسانه ای مناسب، گسترش آموزش ها و همچنین تمرکز بر رفع تهدیدات اولویت دار تهران جزو برنامه های این قرارگاه بوده و از این پس تقویت خواهد شد.

وی با بیان این که سپاه و مردم متعلق به یکدیگر هستند و مرزی بین سپاه و مردم نیست، تاکید کرد: اقدامات امنیت زا باید عمدتا بر حوزه های ایجابی و تمرکز بر حل ریشه ای مسائل تهدیدکننده امنیت استوار باشد و رویکردهای سلبی باید مکمل رویکردهای ایجابی بوده و درباره منطق و سازوکار آن باید با شفافیت با مردم صحبت شود. وی با تاکید بر دو اصل پیشگیری و هماهنگی، تهیه برآوردهای اطلاعاتی و سپس استوار کردن طرح ها و اقدامات عملیاتی بر اساس آنها را مقدمه این دو اصل دانست و تصریح کرد: اشراف اطلاعاتی و مهارت عملیاتی بسیار قوی تر از گذشته و نیز وحدت و انسجام میان نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی باعث شده امنیت قابل قبول و مورد انتظار مردم و رهبر معظم انقلاب بر تهران حاکم باشد.

کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله شد

در مراسم دیروز سردار اسماعیل کوثری، به عنوان جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه معارفه شد.

به گزارش میزان، وی که نمایندگی مردم تهران در دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی را به عهده داشت، اواخر سال گذشته به نیروهای مسلح بازگشت. سردار کوثری در سابقه خود 16 سال فرماندهی لشکر 27 محمدرسول الله(ص) و ریاست اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح را دارد. پیش از این سردار کاظمینی جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله بود.