آرشیو یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۰
کشاورزی
۸

همکاری ایران با روسیه در بخش کشاورزی

طی دیدار مهدی سنایی، سفیر تام الاختیار ایران در فدراسیون روسیه از منطقه آرلوف، تفاهم نامه ای برای افزایش همکاری های برخی شهرهای ایران با این فدراسیون امضا شد.

در این زمینه وادیم پاتومسکی، استاندار منطقه آرلوف به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: در این دیدار با توجه به زمینه های مناسب افزایش و گسترش همکاری های میان دو کشور تفاهم نامه ای امضا شده است که در آن هر دو طرف نسبت به همکاری های کشاورزی، صنایع غذایی و تبادل دانشجو اعلام آمادگی کرده اند.

به گفته پاتومسکی، ارتباط تجاری میان این منطقه با ایران از زمانی آغاز شد که هیاتی از استان هرمزگان به منطقه آرلوف سفر کردند که همین دیدار زمینه ای برای افزایش روابط تجاری بخصوص در بخش کشاورزی میان طرفین بوده است که بر همین اساس قرار شد میوه و فرآورده های دریایی ایران به منطقه آرلوف صادر شود و ما نیز غلات منطقه هرمزگان را تامین کنیم.

استاندار منطقه آرلوف تاکید کرد در دیدار اخیر وی با سفیر تام الاختیار ایران، موضوع همکاری های اقتصادی بحث و بررسی شد که به دنبال آن تفاهم نامه ای به امضا رسید و چند سفر تجاری میان دو طرف برای آشنایی با ظرفیت های موجود صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: در آینده نزدیک با توجه به گسترش روابط تجاری میان دو کشور احتمالا قراردادهایی برای تولید خوراک در منطقه آرلوف منعقد خواهد شد که در نهایت می تواند سطح روابط اقتصادی میان دو کشور را با افزایش های قابل توجهی روبه رو سازد.

این مقام درباره احتمال همکاری های آینده نیز گفت: محورهای همکاری مشتمل بر کاشت گیاهان خوراکی، تولیدات گلخانه ای در منطقه آرلوف و استفاده از ظرفیت های کشاورزی، در چارچوب قراردادی بزرگ به مبلغ هفت میلیارد روبل برای تولید خوراک عملیاتی خواهند شد. ایران آمادگی خود را در چارچوب همکاری های اقتصادی و اجرای این پروژه ها اعلام کرده است.