آرشیو یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۰
ورزش ایران
۱۰

رئیس ژیمناستیک 19 تیر معرفی می شود

معمای حذف دختر ژیمناست

انتخابات فدراسیون ژیمناستیک قرار است با تاخیری 9 ماهه برگزار شود. ژیمناستیک به عنوان یکی از رشته های پایه و مادر همچنان با مشکلاتی عدیده دست و پنجه نرم می کند، اگر این طور نبود قطعا انتخابات مجمع سالانه با تاخیر برگزار نمی شد.

انتخابات فدراسیون ژیمناستیک قرار بود مهر 95 برگزار شود، اما 19 تیر بالاخره به سرانجام می رسد. سال گذشته چون اساسنامه تنظیم نشده بود و وزارتخانه با برگزاری مجمع موافق نبود، تاخیری چند ماهه به وجود آمد.

در حالی که چند روز بیشتر به برگزاری انتخابات نمانده، نماینده ورزشکاران زن این فدراسیون از سلب حق رای خود می گوید.

فاطمه اکرمی که پیش از این در رقابت های انتخابی تیم ملی سابقه رسیدن به عنوان قهرمان قهرمانان را دارد، در رشته های پارکور و سقوط آزاد نیز فعال است. او 25 ساله است و نماینده ورزشکاران فدراسیون ژیمناستیک به شمار می رفت، اما به فاصله چند روز مانده به آغاز مجمع، اتفاقی برایش افتاد که خودش آن را «عجیب» قلمداد می کند.

وی به جام جم گفت: نمی دانم به فاصله چند روز به برگزاری مجمع سالانه به چه دلیل حق رای از من سلب شد. متاسفانه فردی به جای من به عنوان نماینده بانوان ژیمناست معرفی شده که تجارب و افتخارات مرا ندارد.

وی درباره این فرد توضیح داد: فردی که به عنوان نماینده بانوان ژیمناست معرفی شده است نه قهرمانی کشور در کارنامه اش دارد و نه در گروه های آزاد یا تیم ملی از تجربه و افتخاری برخوردار است. اگر قصد داشتند فردی را به صورت ناگهانی به جای من بگذارند حداقل کسی را انتخاب می کردند که «اصلح» باشد.

اکرمی گفت: این حرکت توهین به همه کسانی است که در ژیمناستیک فعال هستند. به نظر من این قضیه کاملا عجیب است. باید توضیحی قانع کننده در این خصوص وجود داشته باشد. این اتفاق مثل این می ماند که کیمیا علیزاده را به عنوان نماینده تکواندوکاران زن فدراسیون بردارند و کسی را جانشین او کنند که حتی مقام استانی ندارد.