آرشیو یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۰
فوتبال ایران
۱۱
یادداشت

رونمایی از استقلال مدل 96

مهندس مهدی توتونچی

اگر اهل خرافات باشید و هوادار استقلال، از همین امروز می توانید این تیم را قهرمان لیگ برتر بدانید. چرا؟ چون آنها مثل پرسپولیس مدل برانکوی فصل گذشته را از انتهای جدول آغاز کردند، اندک اندک بهتر و خطرناک تر شدند، جوان های تیم بازی های قابل قبول از خود به نمایش گذاشتند، هواداران با آنها آشتی کردند و حتی برای قهرمانی در لیگ خیز برداشتند اما مثل پرسپولیس در لیگ قبل دستشان کوتاه ماند. با این حساب قهرمانی در لیگ امسال محتمل تر است. روزگار هم باید به آنها احترام بگذارد!

اما همه چیز به این سادگی نیست. استقلالی ها هنوز شکست تلخ مقابل العین را فراموش نکرده اند. شکستی که برای منصوریان تبعات زیادی در پی داشت و عده ای به توانایی های فنی او در لحظات بحرانی تردید کردند.

استقلال مدل 96 تقریبا در هر سه پست کلیدی یک شاه ماهی صید کرد. بازگشت پژمان منتظری به استقلال (مردی که کارلوس کی روش هم به او اعتماد دارد) خط دفاعی آنها را از هر زمان دیگری مطمئن تر می کند. در خط میانی مجتبی جباری و داریوش شجاعیان حتما فوتبال این تیم را چشم نوازتر می کنند. رفتن کاوه رضایی اگرچه ضربه مهلکی به استقلال بود؛ اما با بازگشت سجاد شهباززاده و البته پیوستن حسن بیت سعید احتمالا زیاد به چشم نخواهد آمد. خیلی از هواداران استقلال شمارش معکوس خود را برای دیدن نمایش این زوج آغاز کرده اند. در کنار این تازه واردها بازگشت دوباره روزبه چشمی و باقی ماندن ستاره های فصل قبل، استقلال مدل 96 را خطرناک کرده است. البته باید منتظر آغاز فصل بمانیم و ببینیم منصوریان می تواند از مجموعه این ستاره ها، یک تیم باکیفیت بسازد؟