آرشیو دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۱
سینما
۱۲
سینمای جهان

ادامه «حسابدار»ی بن افلک روی پرده سینما

کیکاووس زیاری

با اعلام خبر تولید قسمت دوم «حسابدار»، دنیای سینما با نوع تازه ای از فیلمسازی روبه رو می شود. در حالی که طبق یک سنت قدیمی فیلم های بسیار پرفروش صاحب قسمت های تازه می شوند، حالا نوبت فیلم های کم فروش و معمولی است که به یک مجموعه فیلم تبدیل شوند!

کمپانی برادران وارنر در شرایطی در تدارک تولید دومین قسمت حسابدار است که تماشاگران سینما استقبال بسیار بالایی از نسخه اصلی آن نکردند. گاوین اوکارنر، کارگردان قسمت اول برای کارگردانی دومین قسمت فیلم دعوت به همکاری شده است. بیل دوبوگو این روزها مشغول نگارش فیلمنامه قسمت تازه این اکشن پررمزوراز است. این بار هم بن افلک در نقش کاراکتر کریستین وولف، در راس ماجراها قرار دارد و با ماجراجویی های تازه ای روبه رو خواهد شد. در نسخه اصلی، وولف یک حسابدار حرفه ای با گذشته ای تاریک بود. او از تخصص بالای خود کمک می گیرد تا به یاری باندهای جنایتکار بیاید و با پولشویی غیرقانونی خود، فعالیت های ضددولتی را سازمان دهند. با ورود یک موکل جدید، زندگی و کار وولف در معرض آزمون تازه و خطرناکی قرار می گیرد.

به نوشته نشریه ورایتی، هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری حسابدار 2 تعیین نشده است. اما بن افلک می گوید تا قبل از پایان فصل پاییز کلید فیلمبرداری آن زده خواهد شد. قرار است این فیلم برای نمایش عمومی در ایام تابستان سال آینده میلادی آماده شود. قسمت اول فیلم سال گذشته میلادی روی پرده سینماها رفت. این اکشن دلهره آور با هزینه تولید 44 میلیون دلاری خود، در آمریکای شمالی نزدیک به 86 میلیون دلار فروش کرد. تماشاگران سینما در دیگر کشورهای دنیا هم حدود 69 میلیون دلار برای تماشای آن پرداخت کردند. نقدهای منتقدان سینمایی هم چندان مثبت نبود. همین منتقدان در کنار تحلیلگران اقتصادی سینما، تعجب و شگفتی خود را از تصمیم کمپانی برادران وارنر برای تولید قسمت دوم حسابدار ابراز کرده اند. به گفته آنها، معمولا فیلم هایی صاحب قسمت های تازه می شوند که یا بالای صد میلیون دلار فروش کنند یا با جنجال های رسانه ای که به وجود می آورند، مورد توجه زیاد تماشاگران قرار گیرند.