آرشیو چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۶۳
اخبار کشور
۱۰

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور: علت فوت شهید «رکن آبادی» در عربستان همچنان نامعلوم است

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه کالبدشکافی بر روی پیکر شهید «رکن آبادی» توسط کشور عربستان انجام و اندام های داخلی وی برداشته شده بود، گفت: علت فوت این شهید هنوز مشخص نیست.

به گزارش فارس، احمد شجاعی در نشست خبری در خصوص بررسی پرونده شهید رکن آبادی، از دیپلمات های کشورمان که در جریان حج سال 94 به شهادت رسید، گفت: کالبدشکافی بر روی پیکر وی توسط کشور عربستان انجام شده و از این رو اندام های داخلی درآورده شد و به ما نیز تحویل داده نشده است، همچنین به دلیل اینکه مدارکی از طرف این کشور به تهران ارسال نشده علت فوت هنوز مشخص نیست و دلیل شهادت وی توسط پزشکی قانونی تایید نشده است. از لحاظ پروتکل های بین المللی هر فردی در هر کشوری فوت شود باید روند کالبدشکافی در همان کشور صورت گیرد و جسد به صورت مومیایی شده به کشور مقصد ارسال شود که همین اتفاق نیز رخ داد.

شجاعی در پاسخ به اینکه فرضیه زنده بودن تعدادی از مفقودی های حادثه پلاسکو حین آواربرداری صحیح است یا خیر، گفت: هیچ آثاری مبنی بر تنفس دوده در آزمایش های انجام شده بر روی پیکر شهدا و کشته شدگان حادثه پلاسکو مشاهده نشد و این بدین معنی است که این افراد بر اساس خونریزی، صدمه، سوختگی و یا ریزش آوار فوت شده اند، بنابراین زنده بودن این افراد رد می شود.