آرشیو چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۰۳
حوادث
۱۳

دستگیری باندی که هر روز سرقت می کردند

شرق: سارقانی که با تشکیل باندی تقریبا هر روز سرقت می کردند، به زودی برای محاکمه به دادگاه معرفی می شوند.

این مجرمان سابقه دار که در یک سال 288 سرقت انجام داده اند، در مجموع از این سرقت ها 26 میلیارد تومان به دست آوردند.

متهمان سال گذشته به وسیله ماموران بازداشت شدند اما با تخریب محفظه هواکش بازداشتگاه فرار کردند، با این حال در فاصله کوتاهی پس از فرار در شهرهای مختلف شناسایی و دستگیر شدند. پس از آن ماموران در قالب چند گروه عملیاتی جست وجو دستگیری آنها را آغاز کردند و توانستند به سرنخی دست یابند و رد پای آنها را در شهرهای تهران، مشهد و همدان به دست آوردند و با گذشت دو هفته از فرار در مخفیگاه هایشان دستگیر شدند.

شش متهم با انتقال به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 34 تهران بازجویی شدند و نحوه فرار خود را تشریح کردند و بار دیگر برای ادامه تحقیقات در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند. این افراد در مدت بازداشت با معرفی منازلی که از آنها سرقت کرده بودند، نحوه سرقت ها را نیز تشریح کردند و گفتند: قبل از اینکه بخواهیم وارد خانه ها شویم، آنها را شناسایی می کردیم، البته گاهی در صحبت با دیگران متوجه می شدیم در کدام خانه پول و طلای زیادی وجود دارد و از زیر زبان آنها طوری که متوجه نشوند قصد سرقت داریم، مشخصات خانه را می گرفتیم و برای سرقت اقدام می کردیم. متهمان درباره شیوه سرقت ها گفتند: بیشتر مواقع توپی قفل در را می شکستیم و شبانه وارد خانه می شدیم و اشیای باارزشی را که از قبل پیش بینی می کردیم آنجا وجود دارد، با خود می بردیم. مثلا در یکی از سرقت ها اموالی به ارزش دو میلیارد تومان سرقت کردیم.

با پایان تحقیقات اولیه بازپرس پرونده با تشدید قرار وثیقه متهمان سابقه دار قرار جلب دادرسی (قرار مجرمیت) این افراد را صادر کرد و رسیدگی به این پرونده ادامه دارد.