آرشیو شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۵
اقتصاد
۴

محرومیت زدایی،سرلوحه فعالیت های بنیاد مستضعفان است

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان این که بنیاد از نظر اقتصادی عملکرد کاملا شفاف و روشنی از خود به جای گذاشته، تاکید کرد: بنیاد مستضعفان اعتقاد دارد مالیات حق الناس است و از این رو شرکت ها به صورت کامل و براساس صورت های مالی حسابرسی شده توسط سازمان حسابرسی، مالیات عملکرد مربوط به سال های گذشته را پرداخت کرده اند.

محمد سعیدی کیا در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، اظهار کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب حکم بنده را برای بنیاد مستضعفان امضا کردند، دستور دادند که باید این بنیاد به معنای واقعی کلمه تبدیل به بنیاد مستضعفان شود و از این رو ما در چارچوب برنامه های خود هدف اصلی بنیاد را کمک به رفع محرومیت و استضعاف قرار داده و برنامه ریزی کلان را در این حوزه تهیه، مصوب و دنبال کرده ایم و حاصل فعالیت های اقتصادی در خدمت محرومیت زدایی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در نیمه دوم سال 1394، پنجمین برنامه سه ساله بنیاد مستضعفان تهیه و به تصویب هیات امنای محترم بنیاد رسید. بنده از سال 1374 عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان بوده ام و به همین دلیل شناخت کافی و لازم را از برنامه ها و عملکرد این نهاد داشتم. بنیاد از زمان تاسیس تلاش کرده است با بهره گیری از امکانات در اختیار و در راستای سیاست های کلی نظام، در زمینه خدمت رسانی به عموم مردم و رفع مشکلات کشور گام بردارد. به همین دلیل طرح های سرمایه گذاری بنیاد در بخش های مختلف با این رویکرد و توجه ویژه به اقشار مستضعف و محروم، اجرایی می شود. ازاین رو تلاش شد در برنامه پنجم میان مدت بنیاد که از سال 1395 آغاز شده و تا پایان سال 1397 ادامه خواهد داشت با استفاده از تجارب گذشته ضمن ساماندهی فعالیت ها در جهت ارتقای عملکرد شرکت ها و بویژه بنیاد علوی که مسئول کمک به رفع محرومیت و استضعاف است، برنامه ریزی کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان این که بنیاد ابتدا خود را نهادی اجتماعی می داند که فعالیت های اقتصادی در جهت محرومیت زدایی دارد و سپس اقتصادی، افزود: تمام فعالیت های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در بنیاد علوی انجام می شود و امروز 43 درصد از سود شرکت های بنیاد مستضعفان به آن واریز می شود و در جهت برنامه و طرح های مختلف رفع محرومیت، هزینه می شود.