آرشیو شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۵
ورزش
۱۸

برخورد انضباطی با غایبان تیم امید

مدیر تیم های ملی تاکید کرد هر بازیکنی از حضور در تیم امید خودداری کند، به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال معرفی می شود.

تیم امید ایران درحالی از 28 تیرماه کار خود را در رقابت های مقدماتی آسیا در قرقیزستان آغاز می کند که در آغاز دومین مرحله از اردو، هشت بازیکن خود را در اختیار ندارد؛ موضوعی که باعث برآشفتگی و نگرانی امیرحسین پیروانی سرمربی تیم شده است.

به دنبال این نگرانی ها، محمدرضا ساکت، مدیر تیم های ملی تصریح کرد: استقلال و پرسپولیس هماهنگی لازم را برای حضور بازیکنان امید خود در تیم امید به عمل آورده اند. درحال حاضر دغدغه مان حضور دو، سه بازیکنی است که در باشگاه های دیگر هستند. پس این نفرات باید تکلیف خود را برای همراهی با منافع ملی مشخص کنند. بازیکنانی که همراهی خود را با تیم ایران مشخص نکنند، پرونده شان به کمیته انضباطی ارجاع می شود.

او افزود: متاسفم بگویم به خاطر یک مربی که بازیکن خود را تهدید کرده بود، در صورت رفتن به تیم ملی، وی دیگر مورد استفاده نخواهد بود. در این دور از دعوت ها این بازیکن از لیست خارج شد و با این مربی که سال گذشته هم در مقطعی در یکی از باشگاه های شهرستانی درباره بازیکن ملی باشگاه خود مانع تراشی کرده بود، حتما صحبت لازم صورت خواهد گرفت. ساکت تصریح کرد: این که باشگاه ها در حال آماده سازی هستند، نکته بسیار مهمی است، اما این تداخل خارج از اراده فدراسیون فوتبال و باشگاه هاست و ما مقابل این عمل انجام شده، باید کمک کنیم تا بازیکنانی که شانس موفقیت در آینده را دارند، کماکان به عنوان بازیکن ملی به حساب آیند، نه آن که آنان را از لیست ها کنار بگذاریم و آینده شان را دچار ابهام و اختلال کنیم.