آرشیو شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۵
ورزش
۹

وعده قدردانی ویژه از عظیم قیچی ساز

همه هیمالیانوردان ایران تجلیل شدند

در مراسمی که برای قدردانی از عظیم قیچی ساز، عضو باشگاه هشت هزارتایی هایی کوهنوردی جهان برگزار شد، همه هیمالیا نوردان ایران که در سال های اخیر ارتفاع 8000 متری را پشت سر گذاشته اند، تجلیل شدند.

عظیم قیچی ساز در شرایطی در هفته های گذشته موفق شد با فتح قله لوتسه عملا تمامی قله های بیش از 8000 متر جهان، یعنی هر 14 قله را فتح کند که پنجشنبه شب طی مراسمی که از طرف بانک سامان، اسپانسر این صعود برگزار شد، مورد تجلیل قرار گرفت. مراسمی که در آن زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی از وعده وزارت ورزش و جوانان برای اهدای سکه به این کوهنورد افتخارآفرین خبر داد.

قیچی ساز در این مراسم ضمن توضیحی از صعودهای خود اظهار کرد: من به نمایندگی از ملت ایران به این افتخار دست یافتم. من هر 14 قله را بدون شکست پیمودم و توانستم به هر قله یک بار صعود کنم. وی با تشکر از تمامی کسانی که در این صعودها او را یاری کرده اند کوهنوردی ایران را نیازمند توجه هر چه بیشتر دانست. در این مراسم که هنرمندان بنامی چون لوئیز چکناواریان و میترا حجار نیز حضور داشتند علاوه بر اهدای تندیس به عظیم قیچی ساز در ابتکاری جالب به تمامی هیمالیانوردان ایران که قله های بالای 8000 متر را فتح کردند تندیس هایی اهدا شد. از جمله رضا شهلایی، محمدحسن نجاریان، حسین مقدم، محمود هاشمی، جلال چشمه قصابتین، ایرج معانی، رضا بهادرانی، مهدی قلی پور، فرخنده صادق، پروانه کاظمی، صادق آقاجانی و اقبال افلاکی.